Gå till innehåll

Efterlyser martial arts film från 90talet!


Balbas

Recommended Posts

Det kliar verkligen i hjärnan, för jag kommer inte ihåg titeln på filmen. Kanske någon här kan hjälpa mig!? Jag har googlat så mycket jag kan utan resultat så jag hoppas någon här har sett och kan minnas.

 

Hur som helst så har jag fragment av minnen som jag kan lista upp. Tror filmen är från tidig 90 tal.

 

- Två bröder, varav den ene är adopterad korean. Båda tränar kampsport (tror det är Taekwondo)

- Pappan är rik, men det visar sig sen att han är bankrånare.

- Deras farbror är en alkoholiserad avdankade gammal fighter som lär dom slåss lite extra bra, bl.a genom att träna med ett bowlingklot och snurra runt den, något som dom sen använder mot fienden och vrider och snurrar deras huvud så dom blir vimsiga.

- Bröderna inser sanningen om pappan.

- Pappan åker in i fängelset i slutet iaf, och den biologiska sonen skyller allt på koreanska brodern och hatar honom.

- I slutet möts dom i final i någon fightingtävling och det blir lite action där biologiska sonen knockar koreanen men ångrar sig direkt efter.

 

Låter det bekant? Jag har för mig att det var nåt med "blood" i titeln, men jag har letat och inte hittat nåt..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Tjena...

 

Såg ditt inlägg, själv har jag också letat som faaaaan efter den filmen och jag hitta den till slut.

Filmen är från 1991, och den koreanen är den lila kinesen från goonies.

Filmen heter Breathing Fire.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...