Gå till innehåll

Canon 550D billig DSLR för film


beta75

Recommended Posts

Någon som vet hur man får ut slowmotion från ett 720p60 klipp? Startade ett 720p25 projekt i PremierPro men mitt klipp blir inte slowmo för det utan PPro verkar justera så det går i normal hastighet?

 

 

Precis. För att få bra slowmotion från ett 60fps klipp så gör du t.ex en 25fps sequence. Importetar 60fps klippet. Högerklickar på det i projekt panelen och väljer interpret footage. Sen klickar du i rutan under den översta som är markerad. Sen skriver du 25fps. Sen kan du lägga till det i timelinen och det är automatiskt slowmotion. Vill du ha saktare så högerklickar du i timelinen och väljer speed/duration. Sen kan du sänka till ca 80-90% utan att de blir hackigt.

 

Såhär gjorde iaf jag innan och va de verkar som är att den då bakar in 50/60 fps i 25fps.

 

Nu för tiden använder jag dock Twixtor. Med det så går det göra ännu långsammare slowmotion som samtidigt flyter på fint.

 

Exempel med Twixtor.

 

Exempel utan Twixtor. Kolla 3.50 in i filmen så är det inte samma klipp. Men det är samma placering och samma bilar å sammma typ av körning.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tänkte om någon vet ett billigt topp-handtag som man kan montera på kameran? En hel rig behöver jag ej. Tycker att 700 kr för ett simpelt handtag är rätt dyrt faktiskt. Iofs tycker jag att alla dslr-tillbehör är för dyra. Jag hoppas verkligen det kommer en prisändring inom några år. Alla grejer är ju egentligen lätta att bygga själv men materialen och verktygen är svåra att få tag på.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...