Gå till innehåll

Spider-Man 3


Eiik

Recommended Posts

Det här med uppföljare alltså.. Det funkar ju aldrig...Dom görs ju bara för att de kan tjäna en slant till eller två. Någon uppföljare som jag tycker funkade är väl Shrek II och Pirater i karabien till sjöss. aka jack kråka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker Matrix 2 (Reloaded) sög fett i jämförelse med 1:an (har bojkottat 3:an av ren princip)...

 

2: or som är grymma är väl (för att frångå Spiderman 3 ämnet lite...;) ):

 

- Aliens, The Empire Strikes Back, Terminator 2,

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Sagan om ringen - två tornen

 

Skojar du? Det är ju ingen uppföljare heller. Tolkien skrev Lotr som en enda tjock bok, och hans bokförlag såg till att kapa den till tre delar (det var dyrt att trycka upp inbundna böcker, och en JÄTTEtjock bok ansågs alltför svårsåld).

 

 

Har inte sett Spiderman 3 än, men snart. Såg ettan igår för att komma i stämning...

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu sett trean.

 

Ja, vad ska man säga. Den var schysst och maffig...

men om M.J. Watson ska vara med i en fjärde film så FÅR HON INTE VARA "KVINNAN I NÖD" I SLUTET IGEN! Ge henne lite superkrafter istället. Alla andra verkar ju snubbla över dem hur som helst. Köpte inte den konkurrerande fotografen som en antagonist heller, med eller utan svart slem-outfit.

Men filmen hade många kvalitéer, inte minst i Parkers och M.J.s relation. Och J. Jonah Jameson är alltid sevärd! :)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu sett trean.

 

 

Skulle hon få mystiska krafter skulle Sam bli lynchad av fansen. Dock läste jag i en intervju för inte så länge sedan (kan ha varit Aftonbladet, har ni länkar så är jag tacksam) Där hon uttryckligen sa att i fortsättningen vägrara hon vara ett offfer, och att hon vill utveckla karaktären, bestämma mer själv i nästa film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg precis 3an

 

 

Den var rätt så bra, bättre än både 1 o 2. Riktigt tråkigt att Venom är med i bara slutet o typ dör ganska så fort.....huvudet var riktigt bra animerat men FÖR HELVETE VENOM SKA JU VARA DUBBELT SÅ STOR SOM SPIDERMAN!!! :( ja hoppas vi får se mer av venom och jag hoppas att någon annan person blir indragen i "dräkten" o inte den där mesfotografen. som ni tidigare näm så börjar även jag tröttna på MJ som alltid ska räddas i slutet. Hela filmen kändes som en repris av 1an och 2an fast man lagt till bättre effekter, ja menar storyn är den samma baby-goblin vill ha hämnd, MJ o Parker har problem, chefen är arg, Parker kan inte betala hyra o man tjatar hela tiden om den där Ben...Kom med något nytt avskeda Sam Raimi

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg den på bio ikväll och här är mina synpunkter:

 

 

Många rysningar blev det faktiskt. Något som jag tyckte var starkt var när Peter hade knockat Harry i Harrys labb och reagerar blixtsnabbt på bomben som Harry kastar mot honom genom att slunga tillbaks den. Där blev jag lite överraskad faktiskt, men han hade ju symbiosen på sig.

En annan scen som fick mig att rysa var scenen i kyrkan när Eddie Brock förbannar Peter och ofrivilligt tar över symbiosen, den scenen har jag väntat på att få se på bioduken i halva mitt liv. Dock tyckte jag att Venom var lite liten och tänderna såg nästan välvårdade ut till skillnad från i tidningarna, men han var i alla fall mer muskulös än Eddie så det gick väl an.

Jag antar att man kan säga att jag inte är besviken. Det enda jag har att klaga på är att musiken kändes lite off på vissa ställen och att Venom dog innan de ens hann ge honom namnet Venom. I tidningarna förföljde han väl Peter/Spider Man i evigheter? Och om det nu ska komma en film till så saknade jag något slags upplägg för en till uppföljare.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...