Gå till innehåll

15.000.


amazon

Recommended Posts

Jag har en sony vx2100e semipro kamera med fina tillbehör som går iväg runt 14k.

 

snålt använd och inget onödigt filmande.

 

det som med följer kameran är:

Century optics mkII 0.3 fisheye (death lens, det bästa man kan ha) pris i butik 10 700:-

Vidvinkel lins 0.65 Kenko 1300:-

1 original batteri

1 extra batteri med 11 timmar batteri tid på.

Laddare, Manual, stativ, väska, Lampa.

 

Denna kameran håller högre standard än de flesta HD kamrorna på marknaden och

Möjligheterna är helt upp till dig med denna kameran. Jag har aldrig vart missnöjd med den.

 

 

 

Du lär inte hitta en som är så bra skicka som denna med samma tillbehör under 20k.

 

davidssoneddie@hotmail.com

 

http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=VX2100i

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt klart så är HD framtiden inom filmning. men det är stor skillnad på HD och HD.

HD är inte samma sak som bättre än dv.

Små billiga "HD kamror" är = små billiga DV kamror. det är inget att investera i om man vill ha bra grejer för pengarna.

Men om du ändå känner att en HD kamera är ett måste så skulle jag råda dig till att vänta och spara. Det kommer om några år vara hyfsat många riktigt bra kamror på marknade till en bra peng. spara till hvx200 är ett riktigt bra tips.

 

jag har själv gjort den tabben med att köpa en mindre kamera för en massa pengar utan att veta vad jag kunde ha fått nämligen.

Länk till kommentar
Share on other sites

hvx är väl igentligen den opptimala kameran. den har väldigt hög kvalite samtidigt som du inte behöver ha den på axeln och enbart på stativ. om man investerar i den typen av HD kamror så får man något för framtiden.

sony hvr hd1000e är väl också en bra investering men dock en kortvarig med tanke på pris och egenskaper. det är också betydligt dyrare att köpa till olika linser/objektiv till. man ska också ha i tanken att den inte alls är så smidig som andra kamrer i denna klass. stor och klumpig.

Dessutom för att få bäst kvalite på en bra HD kamera så ska den helst spela in på minneskort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hett tips är att inte köpa av folk på sådana här forum... överpriser för gamla slitna kameror... ungefär som datorer på tradera; det går att sälja begagnat för högre än nypris... ;)

 

15k är en mellanklass, ska du ha miniDV så är väl HV40 el. motsv. i konkurrerande märke (Sony) ett bra val. Fast allting kretsar ju kring behov, finns inga universalkameror som passar alla. Men korrekt uppskalad HDV o en och annan lins på kameran så lurar du även proffsen med en HV20/30/40. Fast som sagt; det finns ingen kamera som passar alla, och så enkelt var det.

 

Ett mycket etablerat faktum som ändå, till synes, måste påpekas är price performance inom data/video. Komplett sålde en 1080p dv för 1.300:- förra veckan, självklart ett pissigt märke men point beeing... låt bli andrahandsmarknaden på videokameror, laptops och LCD-skärmar.

Länk till kommentar
Share on other sites

låt bli andrahandsmarknaden på videokameror, laptops och LCD-skärmar.

 

Ha ha ha! du verkar inte ha så stor koll när det kommer till andrahands marknaden.. klart det alltid känns mer prisvärt att köpa en ny kamera för 12k och veta att om cirka 1 år så ligger samma kamera på 2k. Hett tips!! tard

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...