Gå till innehåll

Söker medskapare till dokumentär.


Doriangray

Recommended Posts

Jag går i tankarna att skapa en film som belyser problemen med dagens stora invandring och behöver någon kunnig filmskapare till min hjälp.

Du får gärna vara duktig i Adobe Premiere eller liknande program. Filmen kommer att bestå av en hel del grafer och statistik tillsammans med diverse instick från tv-intervjuer etc. Tänk lite Loose Change-stuk på det hela...

 

En ytterst vag grund till vad som ska tas upp i filmen ser ut så här: (Notera att listan egentligen är skriven för mitt eget bruk, så det är okej om du inte förstår alla punkter)

 

1. Hur många invandrare tar vi in? Hur har utvecklingen sett ut? Grafer och grafik. Hur många invandrare tar andra länder in?

2. Varifrån kommer invandrarna? Visa modernitetsskalan där Sverige ligger i topp, och Somalia i botten.

3. Media hävdar att Sverige alltid haft en stor invandring. (Motbevisa påståendet.)

4. Endast 5% av de Sverige tar in idag är riktiga flyktingar. Se mer här: https://www.flashback.info/showthread.php?t=1072538

5. Så mycket kostar en invandrare. Vad hade man kunnat göra för pengarna istället, hur många afrikanska barn hade man kunnat föda, hur många skolor hade man kunnat bygga?

6. Hur stor är kriminaliteten bland invandrarna? BRÅ:s statistik. 450% överrepresentation bland gruppvåldtäkter, somaliers överrepresentation i stölder etc. Hur stor del av Sveriges Interner är av utländskt påbrå?

7. Vitpixling, ett nytt mediafenomen för att dölja fakta. Visa även andra typer av censureringsexempel.

8. Statistik på hur många invandrare som faktiskt kommit in i samhället och fått jobb, hur många är förtidspensionärer etc.

9. Statistik på hur mycket pengar som skickas till hemlandet av de pengar invandrarna får från staten.

10. Jämförelse på vad en Svenskpensionär får och en nyanländ ”svensk”.

11. När kan invandrarna tänkas vara i majoritet i Sverige? Grafer och grafik. (osäker)

12. De apatiska flyktingbarnen är egentligen skäggiga 25åringar?

13. Hur ser anhöriginvandringen ut, är den verkligen vettig?

14. Vi ställer inga krav på invandrarna, borde de inte behöva lära sig språket?

15. Assimileras verkligen invandrarna, vill de bli assimilerade? Fundamentalisterna är en stor och växande grupp. (Hitta studier på ämnet, även i utlandet.)

16. Muslimska företrädare vill ha Sharialagar i Sverige, däribland en person på Centerpartiets lista till riksdagsvalet.

17. 10% av Sthlms unga flickor får inte leva ett fullvärdigt liv enligt svensk lag, kan vi dra slutsatsen att dessa är invandrarfamiljer som vägrar assimilera sig?

18. Könssegrerad undervisning erbjuds i skolor, är det ett steg mot assimilering?

19. Terrorismrisken. Al-Salamskolan i Örebro som får bidrag från wahhabiströrelse. http://www.aftonbladet.se/ledare/sondagsrosten/emineonatli/article292821.ab (dock gammal) Eventuellt även utdrag från rektorn i SVT:s program ”I skolans våld” som yttrar sig illa. Integrationsminister Nyamko Sabunis uttalande: ”Jag känner oro för att muslimska friskolor riskerar att bli den naturliga rekryteringsbasen för framtida självmordsbombare.

I kampen mot terrorismen är det alltså viktigt att ifrågasätta dessa skolor.” http://www.aftonbladet.se/ledare/sondagsrosten/emineonatli/article292821.ab

20. Vad vill våra riksdagspartier göra? Har de en lösning? Folkpartiet vågar inte längre ställa kravet på införande av språkprov pga. eventuell rasismstämpel. Frågan kring invandringen är alltså djupt infekterad.

21. Lars Vilks mordhotad pga. sin rondellhund, vill vi leva i ett samhälle där vår yttrandefrihet hotas?

 

 

Viss betalning utlovas för arbetet. Skicka med en offert på hur mycket du begär, samt en presentation av dig själv och något exempel ur din portfolio. Du får gärna bo i Göteborg med omnejd, även om mycket av arbetet troligen kommer att kunna skötas via datorkommunikation. Jag har själv inga filmkunskaper men brinner för detta projekt där slutresultatet ska bli en film på runt 45 minuter som sedan är tänkt att spridas via Youtube, hemsidor etc. Tanken med filmen är att skapa debatt, att få folk att tänka till innan de drar slutsatser i frågan. Källkritiken för filmen kommer att vara extremt nogrann och inga lösa påståenden kommer att inkluderas i filmen. Saklighet är prio nummer ett för att en film av det här slaget ska tas seriöst av folk.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det stämmer. Det är en dokumentär kritisk mot dagens stora invandring. Dokumentären är tänkt som en protest mot att svensk media idag inte ger oss en fullständig bild utan är så starkt invandringspositiv utan att någonsin visa på baksidorna. Folk har rätt till all information och att därefter få fatta sina beslut i frågan.

 

Det står ingen organisation bakom mer än jag och mitt AB. Tanken är att hemsidan ska få sin egen hemsida.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vem är du då? Vad heter du och vad har du för bakgrund?

Har du journalistisk bakgrund / utbildning?

Ditt AB vad heter det? Vad har det för typ av verksamhet i dagsläget?

Eftersom det är kontroversiella frågor så är öppenhet ett krav för trovärdighet.

Och utan trovärdighet så blir det bara en partsinlaga.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har för mig att Expressen för många år sedan började med en artikelserie, där man skulle belysa invandringen, Ta upp fakta, för och nackdelar.

Efter första publiceringen blev det läsarstorm, folk skulle sluta köpa Expressen och dom blev kallade rasister, ledningen för Expressen beslutade att lägga ner artikelserien.

 

Jag vet inte om det fortfarande är politiskt inkorrekt att prata om invandring, men ute i stugorna bland "vanligt" folk pratas det, så kanske det vore bra med en dokumentär som tar upp exakt vad som sker i Sverige för att slippa ryktesspridning, halvsanningar och begynnande stöveltrampande, för om det är som du säger att " Källkritiken för filmen kommer att vara extremt nogrann och inga lösa påståenden kommer att inkluderas i filmen. Saklighet är prio nummer ett" så är det väl per definition en dokumentär vi snackar om.

 

En sanning är en sanning oavsett vilket håll den leder.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har ingen journalistisk bakgrund eller utbildning, företaget sysslar vanligtvis med något helt annat. Det egentligt intressanta är ju vad filmen tar upp och att det finns belägg för de sakerna. Så länge skaparna bakom inte har egenintresse i frågan eller är nazister ser jag inte problemet.

 

Bra kommentar bondlurken. Artikeln jag tror du tänker på är "Kör ut dem - Så tycker svenska folket egentligen om invandringen" från 1993 vilken ledde till den dåvarande chefredaktörens avgång. Precis det här ser jag som problemet idag, vi har ingen öppen debatt i det här landet. Att uttrycka sig kritiskt mot invandringen ger en rasismstämpel direkt och konsekvenserna därav är ofta svåra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker det är oerhört intressant vad det företag som står bakom dokumentären sysslar med.

En dokumentär av detta slag borde betraktas som ett journalistiskt arbete. Och grunden i journalistiken är oberoende.

Hade du haft journalistisk bakgrund eller utbildning så är du utrustad med de verktyg som krävs för en opartisk granskning av frågan. Utan de riskerar det att bli en bekräftande av dina förutfattade meningar. I detta fall tycker jag att det lutar åt det ena hållet. Hur du beskriver invandrarfrågan tyder på att du inte har rätt grundinställning för att göra en journalistisk dokumentär av detta slag.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Förutsättningarna för att alla, oavsett hudfärg, ska kunna leva och verka i detta avlånga land är öppenhet och ärlighet. Bra beslut kan aldrig tas om underlaget är falskt eller på annat sätt missvisande.

Människor kan aldrig närma sig varandra om misstänksamhet och rädsla står i vägen, så varför ska det vara så svårt att lägga korten på bordet och ha en öppen debatt, en debatt där fakta och inte personliga åsikter får största utrymmet.

 

En dokumentär av det här slaget är nog nödvändig, för det mumlas och jäser i leden och får man inte igång en sund disskussion så är det bara främlingsfientliga grupper som ironiskt nog "tjänar" på det.

 

Som beta75 säger, så är det viktigt att du som presumtiv arbetsgivare är fullständigt öppen med information av vad slag det än må vara så att den som söker jobbet har alla förutsättningarna klara för sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

man kan vara hur opartiskt och källkritisk som helst.

 

men en dokumentärfilm som bara ska belysa baksidorna av invandring kommer självklart ses som politiskt inkorrekt samt att de kommer susa rasism över en sån film.

 

vet inte vad du vill uppnå med en sån här film.

 

du kommer ju elda på hos smyg-rasisterna hemma i stugorna, samt att få invandrarna att känna sig ännu mera utanför samhället. Det finns ju ärliga invandrare oxå som inget annat vill än att passa in i detta multikulturella samhälle.

 

Ärligt så tycker jag att det är ett jävla skitprojekt du föreslår.

 

Gör istället ett program om invandrare från t.ex Somalia som har lyckats i Sverige.

Vilket då visar förebilder för våra ny-svenskar istället för att måla upp dem som nazi tyskarna gjorde med judarna.

 

Som sagt, vet inte riktigt vad du vill uppnå med en sån här film. Och om du så gärna vill göra en film om invandringen gör en som verkligen kan bidra till ett multikulturellt samhälle, istället för att skapa två läger.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker inte att det är ett skitprojekt.

 

Det leder förmodligen till ett bättre samhällsklimat om en sådan här film kan göras. Sedan kan den som vill och har en annan ide på hur samma fakta/påståenden skall tolkas göra sin egen film och kritisera denna film. Vilket är väl just det man skall göra i ett samhällsklimat där det är tillåtet att ifrågasätta påståenden och vad ens valda regering pysslar med och där en öppen debatt betyder just att åsikter man inte delar får framföras.

 

Sedan är nog förmodligen de flesta medvetna om att dokumentärfilmar ÄR partiska i mer eller mindre utsträckning. Därför är det egentligen bättre att diametralt olika åsikter presenteras i varsin film och så många som möjligt försöker se båda filmerna. Det tycker jag är att föredra framför att bara få höra ena sidan.

 

Det är för övrigt en klassisk och mycket gammal metod använd både för undervising, vetenskaplig diskussion och problemlösning att dela in en grupp av personer som är intresserade av en viss fråga i FÖR och EMOT. Sedan får de argumentera av hjärtans lust, oavsett om man personligen är för eller emot alltså.

 

I det här fallet är det uttalat att denna dokumentär är kritisk mot invandring. Självklart skall man i ett demokratiskt samhälle få ha den uppfattningen, hur skulle det annars vara?

 

Vill man då göra en dokumentär om det omvända, som är positiv till invandring, då är det väl bara att sätta igång? Istället för att kalla detta för ett "skitprojekt"?

 

Allra roligast vore nog en tredje dokumentär som visar hur arbetet med de två dokumentärerna har utvecklats, bakom kulisserna. "The Making Of...". Det skulle kunna vara som i den där TV-serien där man har två lag som släpps lösa på ett skrotupplag och skall bygga något, tex en fungerande brandbil.

 

BERÄTTARRÖST

"Samtidigt i det första lägret så arbetar man med att skapa en lista på intervjuvfrågor till de fyra vanligaste religionerna bland invandrare. Man börjar punkta upp ett par centrala trosföreställningar med hjälp av religionernas huvudsakliga texter. En sådan är att man som Muslim inte får låna pengar eller ta emot bidrag. Hur skall gruppen presentera detta?"

 

(Scen från ena kontoret, skrivarrummet, kommer här....)

 

BERÄTTARRÖST

"Borta i det andra lägret brottas man fortfarande med frågan om hur man kan räkna ut kostnaden för en invandrare och intäkten på densamma, med hjälp av den offentliga statistik som båda projekten fått på förmiddagen. Det visar sig att den största gruppen invandrare är från Finland. Man diskuterar att dela upp invandrargrupperna efter olika metoder, dels efter yrken med alla länder blandat, eller både yrke och land."

 

Det skulle jag betala pengar för att se nämligen. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker frågeställningen i ursprungsinlägget tyder på att trådskaparen inte riktigt är insatt i hur flyktingproblematiken fungerar. Detta anser jag är ett absolut krav för att kunna ge sig på ett så kontroversiellt ämne.

Detta i kombination med att inte vilja avslöja vem ,personen eller företaget, som står bakom produktionen gör att jag anar en dold agenda.

 

Därmed inte sagt att det inte skulle, om det genomföres på ett journalistiskt och källkritiskt sätt, kunna bli en bra dokumentär.

 

För att ett sånt projekt ska bli genomslagskraftigt krävs ett varumärke med hög trovärdighet. Annars avfärdar lätt informationen oavsett hur "sann" den är. Och då faller ju hela idén men dokumentären.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att du ska reda ut begreppen innan du tar dig vatten över huvudet

Dokumentärfilm:... Wikipedia;

 

"Dokumentärfilm saknar ett objektivt ställningstagande eller en objektiv skildring av verkligheten eftersom de flesta dokumentärfilmare menar att det är inte bara saklighet och fakta utan också åsikter, känslor och upplevelser som utgör själva dokumentären.."

 

Därav blir det konstigt att blanda in en massa diagram och tabeller. Du måste veta vilket du gör (Pressenterar du fakta eller pressenerar du en kännsla). Ett journalistiskt projekt eller en dokumentärfilm? Det är också viktigt att du är tydlig och ärlig med det inför publiken, annars är du både körd och överkörd.

 

I sak tycker jag att frågeställningen och ämnet är viktigt att ta upp och diskutera ofentligt.

 

Rent dramaturgiskt tror jag att du drar i på tok för många trådar på en gång för att filmen ska få ett vettigt sammanhang. Välj ut några punkter som har en gemensam nämnare och som intresseradr dig. Spara resten till en annan film, en debattartikel eller kanske en bok..

 

Du verkar ha mycket åsikter och har koll på mycket. Men jag tror att du misstar dig om du tror att det räcker med det och någon som kan premiere för att kunna ro iland ett sådant projekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller helt och hållet med Beta75. Känns som ett projekt med ett eget agenda.

 

Sättet du tar frågeställningen visar att du inte är opartisk och man behöver inte vara en raketforskare för att se att det hela drar åt ett håll. Säger inte att det är fel. Alla har rätt till sina åsikter men det är bara naivt att tro att det inte skriker rasism om hela projektet.

 

Sen är din bakgrund mycket intressant ifall du ska göra ett sånt här projekt. Mycket intressant.

 

Du får gärna utveckla punkt 12. För jag menar bara där ser man egentligen "nivån" på projektet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Många bra poänger här. Återigen ser jag inte varför det är viktigt vem som står bakom filmen så länge alla ståndpunkter i filmen källhänvisas. Det är som sagt fakta jag vill få fram, fakta som annars försöker döljas av de mer klassiska medierna.

 

Jag försöker inte göra en opartisk granskning av hela frågan, tanken är att ta upp invandringens nackdelar - inte fördelar. Eftersom det precis som någon påpekade finns nog så många tidningsartiklar, dokumentärer etc. som tar upp den positiva sidan.

 

Mitt mål är att visa invandringens baksida med frånvaro av idiotiska rasistpåståenden eller lögner, och istället fokusera på rena fakta, saker som kan källhänvisas till så att det inte uppstår massa otydlighet.

 

TeamFagott; Tack för tipsen! Tror du har helt rätt vad gäller det dramaturgiska, och det jag publicerade är bara ett första utskott med brainstormingidéer. Vad tror du mer behövs för att göra en sevärd dokumentär? Vilka ytterligare förmågor ska jag efterlysa bland medarbetare? Det kan hända att jag använder mig av definitionen "Dokumentär" felaktigt, men precis som "Loose Change" (och många andra "dokumentärer") enbart tar upp ena sidan, kommer min film att göra detsamma.

 

MovieMoe87; Enligt min mening skriker det inte rasism om hela projektet. Om du drar en direktparallell mellan invandringskritik och rasism så är det din ensak.

Länk till kommentar
Share on other sites

MovieMoe87; Punkt 12 handlar om att många av de apatiska flyktingbarn det skrivits om i media i själva verket har varit i yngre 20års åldern. Jag har dock endast starka indicier på detta och ännu ingen 100% säker källa. Följaktligen kommer ämnet inte att inkluderas i filmen förrän sådan finns.

Länk till kommentar
Share on other sites

Förresten, känner ni till serien av videofilmer, som presenterar fakta om världen, som heter Did you know? Det intressanta med den, ur denna tråds synvinkel är sättet att visa fakta + diagram på skärmen med ett fåtal animeringar, till lugn musik. Men effekten är att man inser att världens förändrats på genomgripande sätt.

 

Den senaste officiella versionen (och ett antal varianter tillsammans med tidigare versioner), finns på denna sida:

 

http://shifthappens.wikispaces.com/versions

 

(Med länkar till You Tube bland annat).

 

Källor mm + finns också på siten.

 

Gissningsvis kanske detta sätt att berätta och siten ifråga kan vara intressant för trådskaparen? Eventuellt är det något liknande du är intresserad av att göra?

 

 

Direktlänk:

Länk till kommentar
Share on other sites

Ordet rasism är enligt FN:s definition.

 

...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.

 

Jag ser inga tecken till rasism, däremot kanske det inte blir en hyllning till den invandring vi har i Sverige, vid närmare eftertanke har jag aldrig hört, varken i tal eller skrift, någon hylla den Svenska regeringen för dess invandringspolitik, kanske är det på tiden att någon tar reda på varför dessa hyllningarna har uteblivit genom alla år.

 

Detta är en stor och viktig samhällsfråga, så det vore synd att varje försök att skildra invandringen i Sverige ska kvävas i sin linda direkt bara någon yttrar ordet rasism.

Länk till kommentar
Share on other sites

orkade inte riktigt läsa alla kommentarerna men gör nog det imorgon :)

jag tycker verkligen att du bör tänka om och ha med fördelar med invandring också :/ när det är ett sånt här ämne som många har förutfattade åsikter innan dom ens läst fakta, ja då måste man tillfredsställa alla för att någon ska lära sig något av det, om du bara har med det negativa då kommer nog dom flesta att stänga av ganska snabbt :/

Själv känner jag att du har några goda argument men vist finns det mycket positivt också :O gör gärna jämförelser med typ pensionärer som även dom inte tillför särskilt mycket enligt vissa, dom kostar ju tex mer med sina sjukhusbesök än invandrarna och sjukhusbesöken betalas ju mestadels av skatten som tex sveriges invandrare betalar stor del av.

Vill absolut inte förstöra tråden och göra det till en diskussions tråd utan menade mer att inspirera : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Fyfan!

 

Inte ens på Voodoofilm kan man slippa smygrasister.

 

Kallar du detta en dokumentär? Det är ju ren skit...

 

Att människor inte lär sig, det är så jävla sorgligt! Det räckte inte ens med världskrig ändå kryllar det av idioter överallt.

 

Det är klart det finns kriminella invandrare, men kolla den verkliga statistiken innan ni drar slutsats. Hade Hagamannen varit mörkhyad hade han fortfarande varit en mycket uppmärksammad "negerjävel", det är en vidrig verklighet.

 

En vän till mig, ena hans förvirrade lillebrorsor hänger med lite SD killar som brukar sitta på nätet och skriva hatinlägg på olika forum mot svenskar med alias som "turken", "invandraren" och annat påhittat skit för att sprida hat. Det är så jävla sorgligt.

 

 

Jag är trött på denna nya hatvåg där man hela tiden beskyller varje liten problem på människors ursprung, hudfärg, läggning osv...

 

Äckligt att i ett så bra och modernt land som Sverige växer fram rötägg.

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj jag hade visst hamnat på Voodoofilms hemsida, trodde det var flashback först. Vad är tanken med filmen, att samla den genomsnittlige flashback-besökarens åsikter om invandring eller? Är det inte i stort sett vad vi ser på den här listan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fyfan!

 

Inte ens på Voodoofilm kan man slippa smygrasister.

 

Kallar du detta en dokumentär? Det är ju ren skit...

 

Att människor inte lär sig, det är så jävla sorgligt! Det räckte inte ens med världskrig ändå kryllar det av idioter överallt.

 

Det är klart det finns kriminella invandrare, men kolla den verkliga statistiken innan ni drar slutsats. Hade Hagamannen varit mörkhyad hade han fortfarande varit en mycket uppmärksammad "negerjävel", det är en vidrig verklighet.

 

En vän till mig, ena hans förvirrade lillebrorsor hänger med lite SD killar som brukar sitta på nätet och skriva hatinlägg på olika forum mot svenskar med alias som "turken", "invandraren" och annat påhittat skit för att sprida hat. Det är så jävla sorgligt.

 

 

Jag är trött på denna nya hatvåg där man hela tiden beskyller varje liten problem på människors ursprung, hudfärg, läggning osv...

 

Äckligt att i ett så bra och modernt land som Sverige växer fram rötägg.

 

 

I stora drag håller jag absolut inte med trådskaparen. Men ditt inlägg osasr av minst lika mycket okunskap.

 

Om du läst tråden så ser du att Trådskaparen har deklarerat att filmen ska bygga på just stateststik.

 

Håll dig gärna till ämnet om du vill bli tagen seriöst Vad har din kompis brorsa med saken att göra? Var påstår någon att integrationsproblem beror på ras eller hudfärg? 90% av ditt inlägg handlade om andra forumtrådar på helt andra forum..

 

Jag tror inte att SD framgångar beror så mycket på invandrarna isig som den beror på den låga debattnivån. Oviljan att ta tag i problem och försöka föringa och gömma dem. Dem som tar tag i debatten får höra argument som"men hagamannen(!!)" "rassesvin" "hittlerjugent" "tänk på andra världskriget" ÄR det ett bra sätt att prata om problem på? Är det demokrati??

 

Till trådskaparen: Jag tycker att du ska väna på steken och rikta din udd mot politiker i stället för invandrarna (om du inte bara vill tala för redan frälsta)

 

Istället för att t.ex kritisera Somaliers "nivå" kan du ta upp frågan varför dom jobbar och är integrerade och är ofta företagare i t.ex USA, men inte i sverige.

 

Hur det kommer sig att vi stöder religösa friskolor (där man lär sig antesemitism, förtryck, rassism) istället för att se till att alla barn får gå i en riktig skola, men svenska kamrater och med kamrater från olika bakgrund.

 

Fråga media varför dom är så rädda för att disskutera problematiken på allvar (det har inte bara med misslyckad integrationspolitik eller arbetslöshet att göra).

 

Varför staten ger föreningsbidrag till antesmitiska islamistiska sekter/föreningar som hjärntvättar unga invandrarkillar och tjejer.

 

osv osv

Länk till kommentar
Share on other sites

Fyfan!

 

Inte ens på Voodoofilm kan man slippa smygrasister.

 

Kallar du detta en dokumentär? Det är ju ren skit...

 

Att människor inte lär sig, det är så jävla sorgligt! Det räckte inte ens med världskrig ändå kryllar det av idioter överallt.

 

Det är klart det finns kriminella invandrare, men kolla den verkliga statistiken innan ni drar slutsats. Hade Hagamannen varit mörkhyad hade han fortfarande varit en mycket uppmärksammad "negerjävel", det är en vidrig verklighet.

 

En vän till mig, ena hans förvirrade lillebrorsor hänger med lite SD killar som brukar sitta på nätet och skriva hatinlägg på olika forum mot svenskar med alias som "turken", "invandraren" och annat påhittat skit för att sprida hat. Det är så jävla sorgligt.

 

 

Jag är trött på denna nya hatvåg där man hela tiden beskyller varje liten problem på människors ursprung, hudfärg, läggning osv...

 

Äckligt att i ett så bra och modernt land som Sverige växer fram rötägg.

 

Nej men snälla nu, lägg ner. Det är denna typ av inlägg som fördärvar trådar som råkar ta upp ett kontroversiellt och ibland intressanta diskussioner. Vi har haft några liknande trådar med andra ämnen förut som totalt hamnat i botten pga. kommentarer som ser ut att komma från 12åring.

 

Skärpning. Plugga igenom konstruktiv kritik, och feedback och fundera vad du förväntar dig för svar på din kommentar om något "...är ren skit" Lämna dina hat-uttalanden någon annanstans och grunda dina åsikter mot något mer seriöst istället, och använd inte "en väns lillebror hänger med SD".

Okej att man inte gillar något, men det betyder inte att man har rätt att sänka en diskussion med totalt meningslösa inlägg som inte för debatten framåt. Berätta istället vad är det som är dåligt, och hur är det kopplat mot produktionen. Vad skulle man kunna göra bättre istället om det nu är så dåligt.

 

För övrigt

Man kan ogilla något och fortfarande driva en diskussion, och kanske båda sidorna kan lära sig något. Diskussionen rörde till en början möjlighet att skapa en produktion, inte vem som har vilka åsikter.

Jag kan tycka att om man inte klarar hålla sig borta från åsiktsdiskussionen kring rasism ska nog inte skriva något. Det finns andra forum för att prata om politik rasism och främlingsfientlighet osv. Annars kan vi lika gärna stänga tråden eller döpa om namnet på den. Nu tror jag många inte håller med om det sista men det är ok, detta är bara min åsikt om hur ämnen ska respekteras här. Förvisso skapar det debatt och läsare.. men ..nja.. mm

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med, låg nivå på inlägget men det är fan lägre nivå på tråden.

 

Jag tänker inte skriva mer här för jag är inte inne på Voodoofilm för att diskutera med fördomsfulla inlägg av människor med okunskap.

 

 

För det är allt det handlar om, okunskap, hat och lögner.

 

Varje vettig människa på denna planet vet att det är inte någon större skillnad alls mellan människor och människor. Oavsett om du är invandrare, bög, tjock eller något annat som sticker vissa i ögonen.

 

 

SD är ett skitparti, lika säkert som nazister är idioter. Men det är vanliga partiernas fel att SD ens får några ynkliga procent röster.

 

Jag håller med er helt om att man ska ha öppen och demokratisk diskussion, det finns ju faktiskt ett problem i vissa områden, det finns en viss fattigdom och kriminalitet.

 

 

Men trådskaparen är ute efter något helt annat: Smutskastning, bekräfta osanning och fördomar med lögn.

 

Hur klyschigt än det låter: Vi är fan alla lika värda och ingen blir kriminell på grund av att den är invandrare, mörkhyad eller vad det nu kan vara.

 

En sak som faktiskt är bevisad enligt forskning ni gärna får googla och kolla upp är: Fattigdom och utanförskap skapar kriminalitet.

 

Rikta debatten mot det istället för grupper.

 

 

Ber om ursäkt för irriterad sätt och viss låg nivå, livet är kort för att hata!

 

Jag ska hålla mig borta från denna tråd för jag tycker det är lite känsligt för mig, jag tål inte rasism, bokstavligen :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...