Gå till innehåll

bränna mini dv till dvd i datorn med datum och tid


Andreas13

Recommended Posts

Hej! Jag vill bränna från min dv kamera till dvd skiva i datorn,men datumet och tiden från när jag filmade kommer inte med. Jag har testat många bränningsprogram fast datumet och tiden har inte kommit med på något program.

 

Är det någon som vet något program som bränner med datum och tid?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns tilläggsprogram till många redigeringsprogram som läser dv-bandets tid/tidkod och lägger in det i bilden. Jag testade ett sådant för ett par år sedan men det var lite klumpigt, minns dessvärre inte namnet på det nu.

 

Det lättaste sättet är ju att skippa detta med brännarprogram, istället ta ut (helst) s-video från dv-kameran/bandare, slå på uppspelning av datum, och spela in detta på en inspelningsbar dvd:n. Vips har man datum med.

 

Jag har använt detta sätt vid nått tillfälle för att få tidkod i bild på korrekturkopior, då kan min dv-bandspelare lägga tidkoden i analogutgången, sen spelade jag in det på inspelningsbara dvd:n.

 

Men allt beror ju på visioner, önskemål, kvalitetskrav och kunskap.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag får fortsätta att leta.

DVdate kanske?

 

embed ("Inlay" or should I say "burn"? ) datecode or timecode into the frames of a DV file: it is useful to display the date and time of capture on the screen, like the analog camcorders used to do. This function is highly personalizable, with nice features (change font, position, schedule to display ay each scene change, display the datecode on two lines, adjust the alignment, add a border...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...