Gå till innehåll

Simpel Dolly för grodperspektiv.


TärnevaldFilm

Recommended Posts

Hej!

 

Här är en simpel dolly du kan bygga för planmark åkningar.

Dolly som jag har byggt är menad att följa en gå längst en korridor, korridoren har väldigt plan och rakt golv. Tänk på desto mindre hjul du har desto skakigare blir dolly, men största betydelsen är på grunden den ska åka på.

 

Jag har använt mig av en gammal Skateboard, silver tejp, monitor och batterilåda till monitorn så det inte ska bli några problem med sladdar etc.

 

Skatebordbräda x 1

Hjul x 4

Trukar x 2

Kamera x 1

Monitor x 1

Silvertejp x 1 Rulle

 

Kolla bild för mitt resultat!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har använt mig av den där metoden förut och tycker den funkar bra så länge marken är jävligt plan. Det jobbiga är om det ligger lite smuts på golvet, då blir det genast mycket sämre resultat.

 

För bästa resultat med den här metoden så skulle jag rekommendera att använda en longboard.

Länk till kommentar
Share on other sites

Silvertejpen är enbart för att minska risken att kameran faller av skateboarden, det har absolut inget med att minska skakningar etc.

 

Somsagt, denna tråden är för en simpel bygga av en dolly, tänk dig att du har en skejtboard i garaget så kan man lätt använda den, om man vill förbättre saker och ting lite kan man fixa bättre hjul, kanske även bara bygga sig egen dolly från grund och botten. Men tänkte bara tipsa lite på ett lätt set att kunna gör en åkning men saker man kan ha hemma.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...