Gå till innehåll

Favorit skådespelar insats


MovieMoe87

Recommended Posts

Daniel Day Lewis i 'There Will Be Blood'. Vet inte riktigt om jag behöver motivera, för er som sett den. Men minsta lilla rörelse är SPOT ON. Det var inte EN sekund jag tyckte att hans karaktär kändes fel eller kändes fejk.

 

Lite som Robert Deniro i 'Tjuren från Bronx', när hans karaktär inte känns trovärdig, gör ändå Deniro det.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Måste också säga Sylvester Stallone som Rocky, bättre rollbesättning får man leta efter. Han passar så in i h-vete bra som Rocky. Framförallt i "Rocky" och "Rocky Balboa".

Jean-Claude van Damme i "Until Death", en riktigt bra film enlig mig :D.

 

Sen har ni nämnt de flesta.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Nu ska jag sticka ut lite!

Mickeal Ironside spelar perfekt som skurk: blodig, köttig, sinnessjuk och extremt farlig. Iallafall om du sett Scanners!

Men Harrison Fords mjuka skådespel i Blade Runner är fantastiskt. Även Rufuss Sewell i Dark City och Kommesarie Zen gör en fantastisk insats.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Björk i Dancer in the Dark. Hon är verkligen rollen, vilket gör slutet så mycket mer hemskt.

Håller med! Sjukt bra insats!

 

Tim Robbins i "Mystic River" (Gillade dock inte filmen) mfl.

 

Audrey Tautou i "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain" mfl.

 

Russell Crowe i "Gladiator" , "A beautiful Mind" och "Cinderella Man" mfl.

 

James Gandolfini i "The Sopranos" mfl.

 

Kommer inte på fler just nu men det här är några av mina favorit- filmer/serier/karaktärer

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Anthony Hopkins i "Silence of the Lambs", Marlon Brando i "The Godfather", Jack Nicholson i allt han varit med i(men speciellt "The Shining") är några av mina favorit insater.

Håller också med flumdum om att Kevin Spacey var grym i "Seven".

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Såg nyss "Adam" av Max Mayer. Även om det inte är min favorit skådespelarprestation så tycker jag ändå att den är värd att nämna.

 

Hugh Dancy som Adam Raki, en kille med aspergers syndrom.

 

+1 på den.

 

Gillar Donald Glover i Community. Han är så extremt klockren och har en stor vidd inom skådespeleriet. Visst är det svårt att säga då han bara har spelat i community.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt svar brukar ofta landa på Daniel Day-Lewis i There Will Be Blood, speciellt den sista scenen i bowlinghallen, men häromdan såg jag The Cook, The Thief, His Wife and Her Lover där Michael Gambon spelar Albert Spica, The Thief. Hans karaktär är en av de överjävligaste, sviniga karaktärer jag någonsin sett, allt levererat på ett helt fantastiskt sätt, så nu kanske jag måste svara just Michael Gambon i den.

Filmen i sig är också helt fantastisk, och jag kan väl egentligen inte rekommendera att man ska se den på det viset men hela filmen finns på Youtube, och spana även in Michael Nymans soundtrack som finns på Spotify.

Länk till kommentar
Share on other sites

Några av mina favisar: Sorry för den långa listan. kunde inte utesluta några av dom HEHE

Javier Bardem - No Country For Old Men

Anthony Hopkins i Proof

Benicio Del Toro - The Pledge

Charlotte Gainsbourg i Antichrist

Brad i Fightclub

Christoph Waltz - Inglorious Bastards

Daniel Day-Lewis i There Will Be Blood

Roberto Benigni - La Vita é Bella

Natalie Portman - Black Swan

Audrey Tautou - Amélie

Jesse Eisenberg - The Social Network

Jim Carrey - Eternal Sunshine Of The Spotless Mind

Edward Norton - American History X

Nicole Kidman - Dogville

Samuel L Jackson - Pulp Fiction

Mickey Rourke - The Wrestler

Tobey Maguire - Brothers

 

Försökt hålla mig borta från alla som är föööör självklara... typ Al Pacino i Scarface o.s.v. uttjatade ;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Kevin Spacey i K-Pax. Över hela filmen sett en fantastisk insats som gör att man verkligen både känner för honom och blir osäker på hur saker ligger till.

 

Dominique Pinon i Delikatessen. En fantastisk och udda approach som gör att man inte riktigt kan vara helt säker på att han är en metodskådespelare eller ÄR karaktären. Karaktären är en ovanlig person som rör sig i en ovanlig värld och Dominiques insats särskilt i scenerna där han objektifieras.. Samt scenerna där han beskriver sitt forna arbete med en speciell kollega..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

De bästa prestationer jag tveklöst sett i hela mitt liv var delvis Nick Nolte i "Warrior", men kanske främst Ian McKellen i "Neverwas" (vilket är en väldigt okänd film). Jag var tvungen att pausa i "Neverwas" för skådespeleriet nästan gav mig andnöd. Jag slutade inte skaka under hela resten av den dagen. Jag lär aldrig få en sådan upplevelse igen, men jag ser den filmen så ofta jag kan. För övrigt är Nick Nolte med i den också, och han är sanslöst bra i den filmen, dock är han snäppet vassare i "Warrior".

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag var tvungen att pausa i "Neverwas" för skådespeleriet nästan gav mig andnöd. Jag slutade inte skaka under hela resten av den dagen. Jag lär aldrig få en sådan upplevelse igen, men jag ser den filmen så ofta jag kan.

 

Låter... inlevelserikt.

 

De flesta i 12 Angry Men.

Länk till kommentar
Share on other sites

Christian Bale är hyffsat bra oftast. Spelar dock samma roll hela tiden. Fast i American Psycko är han grym som sadistiskt ego.

 

Fast en underskattad snubbe tycker jag är Rutger Hauer. Hobo with a Shotgun, Blind Fury och Blade Runner. Mysig och läbbig samtidigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...