Gå till innehåll

Return of the king...extended...spoilers


_nemo_

Recommended Posts

Nu är den ju här.

Så vad tyckte ni då????

Själv tycker jag att scenen mellan gandalf och witchking var den största besvikelsen, jag trodde att det var scenen där gandalf äntligen skulle få visa lite av sina powers......det blev tvärtom.

 

Aragorn och palantiren var en annan. Aragorn skulle få revansch för att han SVIMMADE i sin första kontakt med kulan, och så håller han fan nästan på att göra det igen, det var kul att äntligen få se något annat än ögat i kulan...MEN kunde dom inte visat något nytt på Sauron istället för att visa samma bild på han som i början på den första filmen. Resten var bra, förutom att Gimli nu var ännu mer komisk. Den scenen som mest kom upp till förväntningarna var väl den med Mouth of Sauron.

 

Har ni kollat på nå extramaterial???....Man får se när Sauron slåss mot Aragorn framför portarna i slutet, en idé som dom övergav och la in ett troll istället....faaaaaaaaan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har precis sett klart den...aaahhh, så bra. :) Tyckte att bioversionen var för kort och hoppade lite väl snabbt fram, det är ordnat nu. Skulle kunna skriva en hel uppsats om de nya scenerna och varför Extended äger bioversionerna. Men jag nöjer mig med att konstatera att Peter Jackson gjort det omöjliga igen, bäst har blivit bättre.

 

Releasen av den här förlängda var sista anhalten vi LOTR-älskare hade, vad ska man nu se fram emot nästa december?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Har precis sett klart den...aaahhh, så bra. :) Tyckte att bioversionen var för kort och hoppade lite väl snabbt fram, det är ordnat nu. Skulle kunna skriva en hel uppsats om de nya scenerna och varför Extended äger bioversionerna. Men jag nöjer mig med att konstatera att Peter Jackson gjort det omöjliga igen, bäst har blivit bättre.

 

Releasen av den här förlängda var sista anhalten vi LOTR-älskare hade, vad ska man nu se fram emot nästa december?[/citat]

 

Jag älskade den också...men vart du ändå inte liiiiite besviken på vissa saker???

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]

 

Releasen av den här förlängda var sista anhalten vi LOTR-älskare hade, vad ska man nu se fram emot nästa december?[/citat]

 

 

Vi får längta tills typ om 5-6 år när P.J. gör The hobit...inte riktigt samma ska men endå.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ayame][citat=TDA]

 

Releasen av den här förlängda var sista anhalten vi LOTR-älskare hade, vad ska man nu se fram emot nästa december?[/citat]

 

 

Vi får längta tills typ om 5-6 år när P.J. gör The hobit...inte riktigt samma ska men endå.[/citat]

 

Om den ens någonsin blir av nu efter att Sony köpt upp MGM studion

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]

Jag älskade den också...men vart du ändå inte liiiiite besviken på vissa saker???[/citat]

 

Jo, visst finns det saker man blev lite besviken på. Som du säger, att Gimli mest är komisk osv. Men helheten är så djävla bra att man glömmer sånt snabbt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA][citat=_nemo_]

Jag älskade den också...men vart du ändå inte liiiiite besviken på vissa saker???[/citat]

 

Jo, visst finns det saker man blev lite besviken på. Som du säger, att Gimli mest är komisk osv. Men helheten är så djävla bra att man glömmer sånt snabbt.[/citat]

 

otroligt bra, enligt mig är fotr den delen som är perfekt. Med perfekt menar jag att jag inte kan hitta ett enda fel i den, de är mycket man irriterar sig på i dom andra två, men dom är som helhet, som EN, världens bästa film.

Länk till kommentar
Share on other sites

om ni kollar på extra materilaet.....from book to script, där får man se när aragorn slåss mot sauron....även hur sauron skulle komma fram som något ängla liknande och prata med aragorn innan han attackerar...hur grymt som helst....sen la dom in ett troll istället i saurons rörelser....man får också se storyboarden när dom slåss....my god att inte ha kvar de i filmen är peter jacksons enda stora misstag

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]om ni kollar på extra materilaet.....from book to script, där får man se när aragorn slåss mot sauron....även hur sauron skulle komma fram som något ängla liknande och prata med aragorn innan han attackerar...hur grymt som helst....sen la dom in ett troll istället i saurons rörelser....man får också se storyboarden när dom slåss....my god att inte ha kvar de i filmen är peter jacksons enda stora misstag[/citat]

 

Håller inte med dig. Tycker att de gjorde alldeles rätt, Aragorns hjältemod består i att han är villig att dö för Frodo & Sam. Inte i att han slåss mot en slutboss, jag är glad att de inte hade med Sauron.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mja, iofs tycker jag att det var bra att dom tog bort det, visst hade det säkert blivit en cool fight men det hade nog inte funkad så bra, te x varför vill sauron ha ringen så mycket om han redan kan ta form i en riktigt kropp och en annan viktig detalj, det hände inte i boken. Dessutom så säger Phillipa/Fran och Peter att det här är ingen story om Aragorn utan att dom enbart fokuserar på Frodo's väg till domedagsberget och att dom tyckte att Aragorn skulle ta upp för mycket plats om dom inte gjort som dom gjorde.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ayame]Mja, iofs tycker jag att det var bra att dom tog bort det, visst hade det säkert blivit en cool fight men det hade nog inte funkad så bra, te x varför vill sauron ha ringen så mycket om han redan kan ta form i en riktigt kropp och en annan viktig detalj, det hände inte i boken. Dessutom så säger Phillipa/Fran och Peter att det här är ingen story om Aragorn utan att dom enbart fokuserar på Frodo's väg till domedagsberget och att dom tyckte att Aragorn skulle ta upp för mycket plats om dom inte gjort som dom gjorde.[/citat]

 

Men enligt boken så är Sauron inte bara ett öga....det är bara en metafor....han kan ta form. Tolkien fan sidor har haft det här som ett av sina största frågetecken..varför Peter Jackson sa att han ville ha Sauron i en kroppslig gestalt och inte bara ett flammande öga. Ett misstag av Peter och Co asså.....och storyn hade inte blivit mer fokuserad på Aragorn bara för att han slåss mot sauron elle ett troll...ok lite då men inte avsevärt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA][citat=_nemo_]om ni kollar på extra materilaet.....from book to script, där får man se när aragorn slåss mot sauron....även hur sauron skulle komma fram som något ängla liknande och prata med aragorn innan han attackerar...hur grymt som helst....sen la dom in ett troll istället i saurons rörelser....man får också se storyboarden när dom slåss....my god att inte ha kvar de i filmen är peter jacksons enda stora misstag[/citat]

 

Håller inte med dig. Tycker att de gjorde alldeles rätt, Aragorns hjältemod består i att han är villig att dö för Frodo & Sam. Inte i att han slåss mot en slutboss, jag är glad att de inte hade med Sauron.[/citat]

 

det skulle ha blivit en final confrontation mellan de 2....Han skulle väl fortfarande vara villig att dö för Frodo och Sam???...Hans hjältemod hade ju bara ökat om han vart villig att göra det mot Sauron.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=miss Wood]Köpte Sony MGM, var det inte tal om att New Line skulle köpa upp ?[/citat]

 

Jepp...men tyvärr blev så inte fallet, japanerna pungade upp med mer pengar, så problemet med rättigheterna till "the hobbit" kvarstår.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fan är det INGEN mer som skulle tycke det var bättre med att Aragorn fått möta Sauron in person....istället för ett troll, och att Sauron fick vara med lite mer som en person också, istället för att bara va världens coolaste fyrtorn.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=TDA][citat=_nemo_]om ni kollar på extra materilaet.....from book to script, där får man se när aragorn slåss mot sauron....även hur sauron skulle komma fram som något ängla liknande och prata med aragorn innan han attackerar...hur grymt som helst....sen la dom in ett troll istället i saurons rörelser....man får också se storyboarden när dom slåss....my god att inte ha kvar de i filmen är peter jacksons enda stora misstag[/citat]

 

Håller inte med dig. Tycker att de gjorde alldeles rätt, Aragorns hjältemod består i att han är villig att dö för Frodo & Sam. Inte i att han slåss mot en slutboss, jag är glad att de inte hade med Sauron.[/citat]

 

det skulle ha blivit en final confrontation mellan de 2....Han skulle väl fortfarande vara villig att dö för Frodo och Sam???...Hans hjältemod hade ju bara ökat om han vart villig att göra det mot Sauron.[/citat]

ja håller me nemo......om aragorn hade mött sauron så skulle han ha gjort d inte bara för sam o frodo ...men oxå för hela middle earth ....d hade vart 1000ggr grymmare o bättre.....än ett jävla troll.............damn u peter.......curse u....u fat fuck....buuurn in hell beast...(ja för o beskriva hur ja känner)......en av världens....bästa filmer kunde ha slutat perfekt......d e därför man inte ska lita på tjocka människor....de e onda...( o gamiga)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Alexanderthegr8]

 

ja håller me nemo......om aragorn hade mött sauron så skulle han ha gjort d inte bara för sam o frodo ...men oxå för hela middle earth ....d hade vart 1000ggr grymmare o bättre.....än ett jävla troll.............damn u peter.......curse u....u fat fuck....buuurn in hell beast...(ja för o beskriva hur ja känner)......en av världens....bästa filmer kunde ha slutat perfekt......d e därför man inte ska lita på tjocka människor....de e onda...( o gamiga)[/citat]

 

Tack för att du håller me mig, men ja tycker inte att Jackson ska brinna i helvetet:) Han har lyckats med vad inte många andra skulle ha klarat, men som sagt, att ta bort Sauron är hans enda STORA misstag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Peter jacksons förklaring till varför han tog bort Sauron......Han säger att stora bad guys funkar inte i film (dom tänkte tydligen göra Sauron större o längre än i början av filmen) han säger att de ofta ser korkat ut........hmmmmmm....så dörför är de bättre med ett stort troll????

Och hans nästa film handlar om King Kong, hmmmmm. Tur att King Kong är liten iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tyckte endå att slutet med sauron är en enda stor kliché (vettefan hur man stavar) Och beslutet att inte använda det är nog det som gör filmen så bra, jag har försökt tänka mig slutet och det blir så tråkigt med att den där larviga stora stygga bossen blir besegrad av hjälten i slutet av allt. Och dom omogna kommentarer och ord som sänds i Peter jacksson vägar tycker jag ni inte har rätt att säga. Jag är rätt säker på att Peter o Co har begrundat dom besluten noga och tänkt igenom vad som blir bäst. Han har slitit med projektet i 10 år och utan hans arbete så skulle filmvärlden vara bra mycket tråkigare idag så all heder åt honom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...