Gå till innehåll

Manus Till En Slasher (Engelska)


Nastysquid

Recommended Posts

Ja ungdomar idag är så jävla pantade, tänk när de blir vuxna, då är det kört.

 

Jag är 18, och jag ger nog bra mycket bättre konstruktiv kritik än väldigt många i 20-40 års åldern.

 

 

"Jag har inte tagit med kamera vinklar dem fixar jag på plats vid inspelningen. "

 

Det brukar man inte heller ha i manuset, om man inte heter Steven Spielberg då (om du nu vet vem det är). Gör en storyboard om du ska spela in den, ett tips.

 

 

"Det är bara börjab av manuset.

Har bara skrivit 1 timme ännu. =)"

 

Skrivit 60 sidor eller skrivit i en timme? Antar att du skrivit manuset i sammanlagt en timme. Men kan informera om att man brukar säga att en sida manus blir ungefär en minut, i runda drag.

 

 

/A. - Young and ALIVE!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hej allihopa, här diskuterar man inte om vem som ska läsa ditt manus. Om det är så då du som tror att du är vuxen och kan bäst än ungar då är du bara feg att det kommer visa sig att ungar kan mer än dig själv. Accepterar att en ung man/kvinna kan skriva bättre än dig och kan ge förnuftiga tips än vad kan ge du som tror att du är gammal.

 

PS: Man måste alltid tänka ungt för att komma fram, eller det sägs att om man inte backar ett steg kommer man aldrig fram. Så bli ung igen och få nyta av ditt manus

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Tja, jag tycker det är löjligt att racka ned på åsikter för att de som yttrar dem är "unga", men här följer i alla fall lite statistik om forumet:

 

Medianålder: 21,00 år

Medelålder: 22,60 år

 

Alltså, över hälften av medlemmarna på forumet är över 21 år (som angett sin ålder d.v.s).

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad kul då, att jag inte kan skriva manus bara för att jag är 11 år. Hur många filmer har du gjort ? Jag har samarbetat med flera vuxna, och ingen av dom har sagt att jag är "för ung"!..*fnyser* Gjort ännu fler filmer själv...

 

Isåfall tycker jag att du är för gammal...Om det är nån som är bra på att skriva manus så är det ungdomar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...