Gå till innehåll

Filmfestival för en 37 min lång film


Najka

Recommended Posts

Jag har kämpat och blivit klar med min film nu som jag mer än gärna skulle vilja ha på filmfestivaler. Problemet är bara att jag inte har hittat någon som tar emot filmer som är längre än 30 min. Skulle någon kunna ge tips på en filmfestival där de tar in filmer längre än 30 min? Väldigt tacksam för svar. Bor i Skåne ska jag kanske tillägga

Stillbild 16.rar

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske inte det svar du vill ha. Men om den är 37 minuter så kan du få ner det till 30 minuter. Less is more.

 

Jag har inte sett den, men om det är något jag vet efter sätt en massa kortfilmer och en massa "halvfärdiga kortfilmer" är att de alltid är längre än de borde vara. Kill your darlings gör den kortare.

 

På 30 min så får du ut den på fler ställen och det är väl det du vill?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo jag vet hela det här med less is more, men fan jag vet verkligen inte om jag kan ta bort något. Är ju svårt att få er att förstå när ni inte sett filmen. Hmm får väl se över det hela. Kan kanske göra en kortare för festivaler och en som den är nu.

Men folk som sett filmen tycker redan att den är för kort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo jag vet hela det här med less is more, men fan jag vet verkligen inte om jag kan ta bort något. Är ju svårt att få er att förstå när ni inte sett filmen. Hmm får väl se över det hela. Kan kanske göra en kortare för festivaler och en som den är nu.

Men folk som sett filmen tycker redan att den är för kort.

Hur långt manus hade ni?

 

Självklart förstår jag att det finns filmer som mår bra av längre tagningar osv... Att den kanske tappar charmen om den huggs ner för mycket, men som det är nu kommer nog ingen få den eventuella charmen alls om den inte kommer in på 30 min...

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur långt manus hade ni?

 

Självklart förstår jag att det finns filmer som mår bra av längre tagningar osv... Att den kanske tappar charmen om den huggs ner för mycket, men som det är nu kommer nog ingen få den eventuella charmen alls om den inte kommer in på 30 min...

 

Jag förstår. Håller på att trimma ner den nu

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...