Gå till innehåll

Stargate - The Imperative - Teaser #2


Cobra8472

Recommended Posts

Hej igen :)

 

Startade upp en ny tråd så det skulle vara lättare att hantera kritiken teasrerna. Flytta gärna ihop dem om det är något problem.

 

Tyvärr så är denna teasern ännu kortare, dock så är kortfilmen på bra väg att klara av sitt premiärdatum (10e dec.).

 

Enjoy :) Kommentarer & Kritik varmt välkomna som vanligt. Trailer #1 hittar ni även här på Voodoofilm.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv måste jag säga att jag gillar att man inte riktigt vet vad som händer, precis som en teaser ska vara. Snygg men egentligen inte säga så mycket utan bara locka.

Att locka skulle ju vara att visa saker som faktiskt lockar.. Folk som skjuter är ju inte precis någonting jag måste vänta på filmen för att få se - Det är ju bara att slå på random kanal på tv:n. Kom igen nu! Det är ju Stargate, visa lite mer av porten, visa lite av karaktärerna - Visa vad jag går miste om om jag inte tittar på den färdiga produktionen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att locka skulle ju vara att visa saker som faktiskt lockar.. Folk som skjuter är ju inte precis någonting jag måste vänta på filmen för att få se - Det är ju bara att slå på random kanal på tv:n. Kom igen nu! Det är ju Stargate, visa lite mer av porten, visa lite av karaktärerna - Visa vad jag går miste om om jag inte tittar på den färdiga produktionen.

 

Första trailern visar ju i alla fall en del. Men det är sant det du säger. Även jag skulle vilja se lite av karaktärerna. Men jag tycker ändå att den, som en 30 sek teaser, funkar rätt bra. O andra sidan är jag absolut inte insatt i de senare stargate säsongerna, men gillar de första.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men titta igen, vi ser många fiender på radarn som avancerar, röster som skriker, fientlig eld ligger över området och besvaras....och det är Stargate!

 

Bara att se det på Voodoofilm forum är ju en ordentlig teaser för vad medlemmarna här skulle kunna göra om de ville : )

 

Hoppas många filmare blir inspirerade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kommentarerna och kritiken :)

 

Kan definitivt medge att vi inte visat mycket av fienden. Detta beror dock först och främst på att vi inte hade med Jaffasoldater på inspelningen, utan jag har gjort dem fullständigt i 3d (och i vissa fall endast 2d). Men de finns där, och förhoppningsvis kommer det vara tydligt vem som anfaller H-2-1 under filmens gång :)

 

Kortfilmens uppbyggnad och story kommer också att medföra att man har tydlig insikt i vad som egentligen händer, och vem fienden är. Kan instämma att det blir kanske lite vagt med trailers som endast visar H-2-1.

 

Tackar för kritiken och kommentarerna, är verkligen fantastiskt att få höra det efter så mycket arbete :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kommentarerna och kritiken :)

 

Kan definitivt medge att vi inte visat mycket av fienden. Detta beror dock först och främst på att vi inte hade med Jaffasoldater på inspelningen, utan jag har gjort dem fullständigt i 3d (och i vissa fall endast 2d). Men de finns där, och förhoppningsvis kommer det vara tydligt vem som anfaller H-2-1 under filmens gång :)

 

Kortfilmens uppbyggnad och story kommer också att medföra att man har tydlig insikt i vad som egentligen händer, och vem fienden är. Kan instämma att det blir kanske lite vagt med trailers som endast visar H-2-1.

 

Tackar för kritiken och kommentarerna, är verkligen fantastiskt att få höra det efter så mycket arbete :)

 

Ah, Jaffa soldiers. Ja, det jag blev mest förvirrad över var ju att vi fick se soldaterna skjuta, och sedan rymdskeppen - Så det blev ju lite "Skjuter de mot rymdskeppen?". Ska bli intressant att se slutprodukten iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

haha, enligt mig har ni lyckats :e Liksom titta bara på alla som frågar vad det är dom sjuter mot ;) Vi fick ju se en radarbild över ett fält med skogspartier här å där och någonting som sjuter mot skogspartiet i mitten. Senare i sekvensen får vi se soldater som också sjuter men som står i skogen, får en att tänka till å vilja se vad som händer ;)

 

Mycket lyckad teaser enligt mig och jag ser verkligen fram emot att se filmen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det e ju bara bra att man inte ser kan jag tycka för då blir det lite mer mysterie över det hela och man blir mer lockad. Det ända var att man inte fick någon slags insikt i storyn för att bli lockad av den utan det var mest klipp från en skjut scen (jävligt cool sådan om jag får säga det själv) :)

 

Men om man e ett fan av Stargate (som jag) så fattar man att det e Jaffa som dem skjuter mot :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ju bara bra att man inte ser, kan jag tycka. För att då blir det lite mer mystik över det hela och man blir mer lockad. Det enda var att man inte fick någon slags insikt i storyn för att bli lockad av den, utan det var mest klipp från en skjut-scen (jävligt cool sådan om jag får säga det själv) :)

 

Men om man är ett fan av Stargate (som mig) så fattar man att det är Jaffa som de skjuter mot :D

 

Mystik? För att folk i militärkläder som skjuter är ju det mest originella som finns.

Det handlar om att visa vad som händer, så att man som publik faktiskt vill se filmen. Militär som skjuter kanske lockar de trettio personer på jorden som inte sett en krigsfilm (eller lever i en). Militär som skjuter mot Jaffa's är ju lite mer "Hmm, intressant" - Men här ser vi ju ingenting så det skulle lika gärna kunnat vara Vietnamesiska soldater. Då blir det lite mer "Hmm, det här har jag ju redan sett".

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tack för alla kommentarer!

Oroa dig inte Mega- jag förstår dig helt, och har justerat klippningen vilket medför att fler jaffa synes :)

 

En liten update till er alla;

 

Som alltid med projekt som är så tunga VFX vis som denna, har det varit svårt att hålla sig till schemat, så måste vi tyvärr skjuta upp premiären med mer än en månad. Just nu satsar jag på ett datum vid slutet av Januari, och förhoppningsvis kommer vi att kunna hålla det. :)

 

Generellt sett så är filmen i slutfasen beträffande all VFX, men å andra sidan har jag fortfarande mycket ljuddesign att utföra. Några pickupshots skall också spelas in i början av Januari, dock så kräver dessa ingen VFX.

 

Tommy Kraft har gått med och kommer att komponera musik till kortfilmen, vilket är fantastiskt. Ser själv fram emot dagen då projektet når sitt slut, efter flera hundra timmar VFX och post prod arbete :)

 

Meanwhile;

 

http://www.dackard-3d.com/NewStills6/Still1.jpg

 

http://www.dackard-3d.com/NewStills6/Still2.jpg

 

http://www.dackard-3d.com/NewStills6/Still3.jpg

 

http://www.dackard-3d.com/NewStills6/Still4.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...

tack för intresset :)

 

Historien om klippningen och post produktionen på The Imperative är tyvärr inte särskilt lycklig.

 

Just nu verkar det som om vi skall skjuta in relativt mycket nytt material, och ändra om slutprodukten.

 

Scener som är nu färdiga kommer självklart dock att användas.

 

Så- kort o gott; den kommer, men definitivt senare än jag trott (Januari, hehe)

I promise :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...