Gå till innehåll

Roligaste filmscenen som inte är menad att vara rolig???


_nemo_

Recommended Posts

Vi har ju snackat om roliga filmscener, jag tänkte de finns ju fullt av såna som egentligen inte är menade att vara roliga. Vilken är eran favorit????

 

Hajen 4 är ju rolig hela den, fast det inte är menat så.

Exorcisten 2...när prästen slår skiten ur Pazuzu i slutet, ingen andeutdrivning med hjälp av bibeln där inte, nej då...gammal hederlig slag-i-magen-fight.....fy fan va ja garva.

Länk till kommentar
Share on other sites

Exorcisten 2

När prästen försöker vara hjälte o släcka elden nere i källaren på sjukhuset.....ocg sprider elden från en liten låda till hela rummet......genom att slå på elden med en krycka....hahahahahahahahahhahaha

Länk till kommentar
Share on other sites

Lätt fråga:

The Usual Supects när de står i förhörsrummet (speciellt Fenster). Scenen var menad att vara rolig fast ingen av skådespelarna kunde hålla sig för skratt. Så till slut valde Bryan Singer att ta de roligaste scenerna när de klippte filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Alexanderthegr8]En av de roligaste är...när fegis hunden från den första harry potter filmen skiter på sig och kutar så fort han får syn på voldemort...hahahhaha...ja dog av garv....[/citat]

 

hahahahahahaha....den är en klassiker. Fang...fegisen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Alexanderthegr8][citat=_nemo_]scenen med anakin och padme när dom är vid vattenfallen.....dialogen o dom där fula djuren, roligt som fan.[/citat]

hehehe....gris george lucas tyckte säkert att han va skit rolig där me de stora konstiga djuren.....(allt som e konstig o fult i starwars har vi fläsk george o tacka för).....[/citat]

 

mmmm, men inte att glömma, vi har han att tacka för HELA starwars

Länk till kommentar
Share on other sites

hmmmm, george suger. rik som fan men hans mamma (som uppenbarligen är blind) är fortfarande hans frisör...

 

 

presidentens tal på flygbasen i independence day (today we celebrate our independence day) är jävligt komiskt, speciellt när man tänker på att små patriotamerikaner gråter när dom ser det.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Karras]...speciellt när man tänker på att små patriotamerikaner gråter när dom ser det.[/citat]

 

Det där är nog något vi svenska har lite svårt att förstå, men det är på det sättet.

 

Min fru är från mexico och de är precis likadana. Sist jag var i mexico var det under mexicos nationaldag vilket också är samma dag som frihetsdagen. ALLA firade med buller och bång, man klär upp sig och man har fest och vid en viss tidpunkt håller presidenten tal från sin balkong. Ett jättetorg på nån eller några kvadratkilometer i districto federal (syns föresten nån sekund i filmen TRAFFIC, altså mexico city) nedanför balkongen är proppfyllt med människor så de trampar på varandra för att lyssna på presidenten. De som inte får plats står på gatorna runtomkring. När presidenten skriker VIVO MEXICO upprepar en folkmassan VIVO MEXICO i en talkör så enorm att hela föreställningen nästan känns abstrakt. "Vivo mexico" upprepas säkert tio-tjugo gånger tills alla är hesa. Detta direktsänds i ALLA tevekanaler. Spelar ingen roll vilken man kanal man väljer. ALLA som inte är på torget, tittar på teve, står upp och skriker VIVO MEXICO. Sen sjunger man nationalsången stående med höger hand över hjärtat. Sen är det fest hela natten med svajande röd-vit-gröna flaggor, tortilla och tequila hela natten.

 

Som svensk är det svårt att inte ryckas med och jag lovar, även jag fällde en tår i denna stund. Faktum är att jag nästan får en klump i halsen bara av skriva in fenomenet här i forumet.

Dumare kände jag mig när de frågade när vi firade sveriges frihetsdag. -Eh, vi har ingen. Vi har alltid varit fria. -Aha, men när firar svenskarna sveriges nationaldag? -Eh, jag kommer inte ihåg, det står nog i almanackan. Lite prat om midsommarafton kändes ganska blekt i sammanhanget så jag bytte samtalsämne. De hade mycket svårt att förstå vår ignorans mot vår nationaldag. Vi är ju inte ens lediga den dagen.

 

Ps: Nu är det bara timmar innan jag skall åka till mexico igen.

Föresten, gissa vad min fru tycker om McDonalds reklam för elMaco? Bilderna för elMaco-reklamen är Mexicos nationalhelgon Emilo Zapato. Mycket förlämpande och kränkande reklam.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ps: Nu är det bara timmar innan jag skall åka till mexico igen.

Föresten, gissa vad min fru tycker om McDonalds reklam för elMaco? Bilderna för elMaco-reklamen är Mexicos nationalhelgon Emilo Zapato. Mycket förlämpande och kränkande reklam.[/citat]

 

hahahahahaha....sorry men lite kul är det allt. Att dom gjort ett sånt misstag, eller???

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har också svårt att se varför vi svenskar har så svårt att vara stolta på vår nationaldag, sjunga nationalsången (ALLA fyra verserna!) och skrika LEVE SVERIGE med handen för bröstet.

 

Varför har vi blivit så passiva när det gäller patriotism? Är det för att vi tror att alla stackars muslimer och syrianer tar illa upp när vi är stolta över vårt land som vi frikostligt erbjudit dem? Mitt svar är nej, alla invandrare jag känner har absolut inget emot den svenska nationalsången och nationalfirandet.

 

Säkert finns vissa som hatar svenskar utan anledning och bara kommer hit för att ställa till bråk på ett nytt ställe än deras hemland, men dessa, kamrater, är inte värdiga som anledning att undanta från våra fina traditioner. Som tur är så blir ju 6e juni ledig nästa år, då kan vi ägna hela dagen åt att celebrera vårt underbara land.

 

Nåja, lite långt från ämnet nu, men det var vad jag ville säga.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Jag har också svårt att se varför vi svenskar har så svårt att vara stolta på vår nationaldag, sjunga nationalsången (ALLA fyra verserna!) och skrika LEVE SVERIGE med handen för bröstet.

 

Varför har vi blivit så passiva när det gäller patriotism? Är det för att vi tror att alla stackars muslimer och syrianer tar illa upp när vi är stolta över vårt land som vi frikostligt erbjudit dem? Mitt svar är nej, alla invandrare jag känner har absolut inget emot den svenska nationalsången och nationalfirandet.

 

Säkert finns vissa som hatar svenskar utan anledning och bara kommer hit för att ställa till bråk på ett nytt ställe än deras hemland, men dessa, kamrater, är inte värdiga som anledning att undanta från våra fina traditioner. Som tur är så blir ju 6e juni ledig nästa år, då kan vi ägna hela dagen åt att celebrera vårt underbara land.

 

Nåja, lite långt från ämnet nu, men det var vad jag ville säga.[/citat]

 

 

Exakt, jag är vän med många kurder och dom tycker det är konstigt att vi "skäms" så mycket för t.ex vår nationalsång. Kanske många är rädda att bli kallade rasister?? Men skit i det nu o tillbaka till ämnet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...