Gå till innehåll

Roligaste filmscenen


nisse

Recommended Posts

En av de roligaste filmscenerna jag någonsin sett är i Monty Python and the Holy Grail (1975) där Sir Lancelot (John Cleese) totalt massakrerar alla bröllopsgästerna och sparkar bruden i skrevet...jag dog nästan av skratt! HAHAHAHAHA

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Den roligaste filmscenen är i "the ring".....när hästen hoppas överbord på båten, när den slår i benen i båtkanten och sen försöker komma upp igen...HAHAHAHAHA[/citat]

 

 

Du är sjuk!...skojar inte...du är riktigt sjuk i huvet

men de är bara min mening

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=nisse]En av de roligaste filmscenerna jag någonsin sett är i Monty Python and the Holy Grail (1975) där Sir Lancelot (John Cleese) totalt massakrerar alla bröllopsgästerna och sparkar bruden i skrevet...jag dog nästan av skratt! HAHAHAHAHA[/citat]

 

Jag gillar mer den scenen då sir lancelot hugger av armarna och benen, på den riddaren.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Exorcisten, under själva exorcismakten. Den som besatt Reagan skriker så åt den yngre prästen, och syftar då på hans mamma som för ett tag sedan gått bort.[/citat]

 

De va inte dig ja mena att du inte visste vart citatet kom ifrån...utan han som sa att det va barnsligt och provocerande och att jag växer ifrån det........självklart tycker jag inte att det är roligt att djur skadar sig på riktigt, men i film är det kul.....sjukt kanske vad vet jag, men folk säger ju att skadeglädjen är den enda sanna glädjen......

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Eiik: Vi eftersträvar hög kvalité på inläggen i forumet, så du får nog ta och förklara dig där.[/citat]

 

Här kommer förklaringen: Man måste va lite sjuk i huvudet för att tycka att när ett djur skaddar sig är kul, även om det är på film. Det med hög kvalité håller jag, men i detta fall måste jag säga vad jag tycker och jag kan inte förstå eller ha någon medkänsla för en som tycker att när djur skaddar sig är roligt....

 

Till nemo: jag kan förstå att inte alla ha en frisk humor, men fast det inte är på riktigt så måste jag säga att de är lite sjukt att tycka sånt är kul... men som tur är så är vi ju inte vänner så du får ha din humor ifred.

Men de låter lite sjukt när du säger:

[citat=Wallin]Jag tycker ärligt talat det är skitroligt, jag älskar när djur skadar sig, funny shit muthafuckaaaaas......[/citat]

p.s här är ju ett citat som har hög kvalité Wallin d.s

 

och det verka inte bara jag som tycker så för vi har:

[citat=Anstalter]en jag känner läste nemos inlägg och ställde sig frågan: Vad e detta för kille, har han rymt från St Lars eller? och det tyckte jag var en bra fråga. nån som vet??[/citat]

Länk till kommentar
Share on other sites

Personligen, och det här kan ni ju tycka låter sjukt, så skrattade jag tills tårarna rann första gången jag såg introduktionen av Scary Movie 2 (parodin på Exorcisten). Det var så jäääävla roligt. Tills denna dag har jag inte kunnat lista ut varför jag tyckte så..

Länk till kommentar
Share on other sites

Eiilk:

Du verkar tråkig och politiskt korrekt. Men som tur är så är vi inte vänner så du får ha din åsikter ifred.

 

Min favoritscen?

Svårt att svara på. Det växlar ifrån dag till dag. Men igår såg jag om Happiness och jag älskar verkligen slutet, grabben lär sig komma, hunden slickar i sig hans säd, springer in i rummet där familjen sitter, hunden pussar mamman på munnen, grabben kommer in, stolt och lycklig: "I came".

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Daniel Hållquist]

 

Min favoritscen?

Svårt att svara på. Det växlar ifrån dag till dag. Men igår såg jag om Happiness och jag älskar verkligen slutet, grabben lär sig komma, hunden slickar i sig hans säd, springer in i rummet där familjen sitter, hunden pussar mamman på munnen, grabben kommer in, stolt och lycklig: "I came".

 

/Daniel[/citat]

 

HAHAHAHAHAHA......de skulle vara skön avslutning ifall morsan sparkade sönder hunden också hahahahaha.......skämt åsido....Scary movie 2 är grovt underskattad, ok, i helhet så är den egentligen värsta skitfilmen men de finns väldigt många roliga scener i den. (Use my strong hand)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Daniel Hållquist]grabben lär sig komma, hunden slickar i sig hans säd, springer in i rummet där familjen sitter, hunden pussar mamman på munnen, grabben kommer in, stolt och lycklig: "I came".[/citat]

 

Normalt??? Varför översvämmas vi av en massa sexfilmer? Duger inte gammal hederlig underhållning, måste ALLT anspela på SEX????? Sånt får man nog av med flickan! Så det så! Tack, nu har jag sagt mitt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt ärligt...roligaste filmscenen.......Fearless vampire hunters....när Polanski jagas av vampyren och springer runt hela den där "balkongen" medans vampyren bara står där o väntar på att han ska hinna runt. Elle tja, de är också bland de roligaste, de finns nog ingen ROLIGASTE......Batman the movie från 1966 är också en pärla....där finns så mycke roligt att de räcker hur länge somhelst.....när han spöar hajen som bitit fast sig vid hans fot....o sen sprutar anti haj spray...HAHAHAHAHAHA

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Normalt???[/citat]

 

Men vad är normalt? Din definition? Min? Eller är allt relativt?

 

[citat=Wallin]Varför översvämmas vi av en massa sexfilmer?[/citat]

 

Jag vet inte ifall du har sett Happiness, men det är absolut ingen "sexfilm". Den skildrar några människors liv och det går en så kallad röd tråd mellan karaktärerna, det är tragiskt, komiskt, tragikomiskt.

 

Anledningen till att folk har sex i filmer är väl att filmen försöker berätta en berättelse som ligger nära verkligheten och i verkliga livet händer det faktiskt att människor knullar. Ifall du pratar om obligatoriska scener med tuttar förstår jag precis vad du menar.

 

[citat=Wallin]Duger inte gammal hederlig underhållning[/citat]

 

Vad är gammal hederlig underhållning?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns många olika sorters humor (som ni säkert vet)...nu blev detta en större diskussion är vad jag hade tänkt mig, men det är ju trevligt.

 

En annan film jag kom och tänka på är Adaptation. (2002) där Nicolas Cage är väldigt rolig som en ångestfylld manusförfattare som har svårt att koncentrera sig. Om ni filmare inte sett den så borde ni göra det, speciellt rolig är den för oss som själva försöker skriva lite manus...

 

Jag tänker speciellt på scenen där han försöker skriva men istället tänker på andra saker, om han ska dricka kaffe först eller om han först ska skriva något och sen belöna sig själv med kaffe...

 

Vill bara tillägga att Happiness är en grymt bra film, den innehåller lite av varje precis som Daniel Hållquist skrev.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ag_the_king]Jag är lite sjuk i huvet så jag skrattar när det är som "hämskast" då man inte ska skratta...... Skrattade mig igenom exorsisten (det är jag i alla fall inte ensam om) men folk blev sur på mig när jag skrattade åt kånungens återkomst på biografen.......[/citat]

 

Jag älskar folk som själva kallar sig sjuka i huvet......att du skrattar åt exorcisten och konungens återkomst visar bara vilken dålig smak du har.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...