Gå till innehåll

Invisible boards


Marlon_Jonsson

Recommended Posts

Hej allesammans,

 

Kollade på http://www.youtube.com/watch?v=cmg7_Z9FdJ4&feature=fvw (invisible board av Spike Jonze)

 

Blev lite nyfiken på hur dem man fixar bakgrunden efter att ha tagit bort brädan. Skulle gärna vilja testa. Sitter i AE så om någon är duktig på att förklara så är det väldigt uppskattat.

 

MVH

 

Marlon

Länk till kommentar
Share on other sites

Man vet inte om dom har rätt i kommentarerna på YouTube men har dom kört Motion Control kamera är det åtminstone "enklare". Man filmar samma kamerarörelse två gånger: En gång med skejtare och en gång utan. Har man dessutom haft blå brädor kan man keya bort dom. Sen kan man "enkelt" (haha) slänga in skuggorna som saknas.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Går att göra utan att filma två gånger också så om inte nson har specifika uppgifter angående just denna produktion så är det inte alls säkert, även brädorna kan ha varit vanliga brädor. Vist blir det enklare i många fal om man skjuter två gånger och enklast är om man har tillgång till motion control kamera som max påpekade.

 

Kolla tutorialen jag länkade till vet jag, där visar de mycket tydlig och enkelt hur man lätt tar bort oönskade element, en teknik som skulle funka mycket bra på brädorna.

 

Mvh /Pontus W

Länk till kommentar
Share on other sites

Går att göra utan att filma två gånger också så om inte nson har specifika uppgifter angående just denna produktion så är det inte alls säkert, även brädorna kan ha varit vanliga brädor. Vist blir det enklare i många fal om man skjuter två gånger och enklast är om man har tillgång till motion control kamera som max påpekade.

 

Kolla tutorialen jag länkade till vet jag, där visar de mycket tydlig och enkelt hur man lätt tar bort oönskade element, en teknik som skulle funka mycket bra på brädorna.

 

Mvh /Pontus W

 

Jag är 100% säker på att de använder gröna skateboards. Är dock lite osäker över det jag skrev att de filmar två gånger. Jag kommer ihåg att jag har sett att de har gjort rörelsens med kameran när ingen skejtat (filmat ifrån en annan vinkel mot kamerorna) Dock så kan det bara ha varit test.

De har i alla fall använt gröna skateboards ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...