Gå till innehåll

Manus lön


Ladiesman

Recommended Posts

Haha! Tänkte vara lite elak där men undviker det.

 

Shit i bitches här man. Det kallas avundsjuka. Sverige är ett land där det är i princip omöjligt att göra film i. Detta stället är i princip bottenhålet där de som aldrig bli något samlas i. Det är därför alla blir sura så fort något har eller claimar att de har kommit någonstans. Fast å andra sidan, detta händer ju på alla arbetsplatser och liknande ställen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Shit i bitches här man. Det kallas avundsjuka. Sverige är ett land där det är i princip omöjligt att göra film i. Detta stället är i princip bottenhålet där de som aldrig bli något samlas i. Det är därför alla blir sura så fort något har eller claimar att de har kommit någonstans. Fast å andra sidan, detta händer ju på alla arbetsplatser och liknande ställen.

 

Det är synd att det finns sån mentalitet här - som att inte "film-Sverige" vore illa nog. Detta forum ska ju finnas till för att främja utveckling, inte tvärtom.

 

Jag tror däremot inte att all negativism beror på avundsjuka (men så kanske jag är naiv, vem vet?). I vissa punkter under denna tråd så ifrågasätts ödmjukhet och verklighetsuppfattning hos trådskaparen. Vissa har rätt - andra inte!

Det som främst kan önskas i många inlägg här i forumet är dock mer konstruktiv kritik och färre "omogna" uttalanden.

 

Visst - tror man på något så ska man köra stenhårt på det! Men man måste också vara ödmjuk för uppgiften, utvecklas efter vägen, kämpa hårt (och rätt)... Saker är sällan lätt och motstånd/motgångar kommer alltid att möta ens ambitioner. Det är här man utvecklas...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en fråga till dig Ladiesmann:

När du flyttar till LA, får du tillåtelse att sälja dina manus på studievisumet? Eller har du skaffat Green card? Kan vara bra för mig att veta då jag planerar att flytta till LA nästa år :P

 

Ciao!

 

Ingen som vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ingen som vet?

 

 

Vet inte riktigt hur det är med det, men efter jag har "gått ut" skolan där så får jag nog ett års arbetsvisum i USA så det räknas nog som att jag får sälja manus på det också antar jag. Annars går väl det säkert att lösa på andra sätt? Vet ej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja under arbetsvisumet är det nog inga problem med. Tänkte mer under din studietid. Man får ju inte jobba (utom ev. på campus); men får man sälja saker (manus)?

 

Vet inte riktigt faktiskt. Men jag antar att om man ska sälja ett manus är det lättast att skaffa en agent först och om en agent lyckas sälja det är det nog inga problem om man fortfarande är student... vet inte men jag tror så

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...