Gå till innehåll

från manus till tecknat


Pingvinen

Recommended Posts

Jag och min inneboende har jobbat på ett manus några kvällar här. Vi satsar inte jätte mycket och har inga så vidare förväntningar.

Nu är vi snart klara och har funderat på huruvida vi skall få den på duken.

Har kollat runt lite på forumet här ett tag och förståt att få sålt manuset är näst intill omöjligt och att sedan få ressigera filmen själva kan vi glömma.

Sen slog det mig att filmen skulle nog nästan få ett tuffare stuk om vi gjorde den tecknad. Så jag fixade ett program som heter Anime Studio Pro, och började testa mig fram lite tillsammans med min inneboende. Vi har in princip fått en sträck gubbe att gå och lärt oss allt ifrån hur man nyttjar bones funktionen till very basics.

Programmet i sig verkar relativt lätt att hantera.

Fråga 1: Finns det något bättre program att använda sig av?

Fråga 2: Skall man rita karaktärerna i programmet eller använda sig av Photoshop?

Fråga 3: Har jag siktat för högt? Kommer jag aldrig bli klar med filmen då jag inte kommer sitta heltid med programmet?

Fråga 4: Kan det finnas folk med mer erfarenhet av programmet som är villiga att utveckla en film för skojs skull?

 

PS filmen skall vara enbart 2d lite myggan stil blandat med The spirit.

 

/Pingvinen

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...