Gå till innehåll

Vart vänder jag mig??


brutetbenbrott

Recommended Posts

Jag är en 18årig tjej som gärna skulle vilja jobba med kreativa och fantasifulla delar av filmproduktion. Jag har, sedan jag var typ 14 gjort musikvideos (typ jag och en kompis klär ut oss, filmar i roliga vinklar, redigerar ihop så det blir snyggt) ooch andra korta humoristiska filmer.

 

Jag varken kan mycket om, eller är särskilt intresserad av saker som ljussättning och olika filmkameror.

 

Däremot är jag väldigt intresserad av musik och älskar att klippa ihop film och ljud så att de verkligen passar ihop och skapar häftiga effekter. Därför skulle jag älska att syssla med att göra nyskapande, kreativa musikvideos. (jag kan typ inte lyssna på en låt utan att se en hel, potentiell musikvideo framför mig).

 

På ett sätt känns det som att jag inte hör hemma på någon slags filmskola, eftersom jag inte är en sån där "seriös" filmskapare som vill göra tunga dokumentärfilmer. Men det känns verkligen som om jag, med mitt musikintresse och min fantasi, skulle kunna göra ett bra jobb.

 

Är det någon som kan ge mig något råd vad gäller utbildning inom detta? Vad borde jag lära mig för att kunna göra just det som jag vill?

 

Tacksam för tips!

 

/Isabelle

Länk till kommentar
Share on other sites

Vänd dig till såna som mig, musikproducent/kompositör som möjligtvis kan behöva det. (gillar självlärda som skapar på känsla)

 

Om du vill göra en musik video åt mig och lägga ut på youtube eller nått så kontakta mig på battan3@gmail.com

 

Musiken finns på: http://www.muzicheadz.com/battan

eller på min blogg: http://www.muppsebbe.blogg.se

Länk till kommentar
Share on other sites

ja, precis något sånt jag tänkt på. Att slå sig ihop med ett gäng likasinnade och göra musikvideos till icke-så-etablerade artister. Typ.

 

Så, finns det några i min sist? Som skulle kunna tänka sig att sammarbeta?

Tänkte bara ställa frågan för att få någolunda koll på hur det ligger till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...