Gå till innehåll

stipendium !


H.Sanchez

Recommended Posts

Jag har några frågor angående stipendium. Jag har nämligen sökt rundor och kollat efter vilka slags stipendium det finns. Och de flesta rörde sig om summor som inte ens var i närheten av vad jag skulle behöva. Klart, det fanns en del som hade det men kan tänka mig att de är de mest eftertraktade. Så min första fråga är (vet nästan redan svaret på denna men tänkte det var lika bra att fråga) ifall det är möjligt att söka och få flera samtidigt.

 

Min andra fråga är ifall det går att söka stipendium ifall man inte har sökt till skolan än. Man vill ju inte skriva in sig ifall man inte vet om man har råd till det. Kan tänka att de som ger ut stipendium vill ha någon slags av garanti för att man använder dem till studier. Så jag undrar hur det går till.

 

Är väldigt ny på detta ämne så ifall dessa frågor verka dumma så hoppas jag att ni har förståelse:P

 

Tackar i förväg!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej.

Jag hade sökt många stipendier samtidigt ifall jag hade varit som du. Ja, de rekommenderar att man söker stipendier tidigt gärna ett år innan man behöver pengarna. Det finns en sida du kan titta på ifall du vill ha mer information:

http://www.stipendier.se

Där står mycket tips.

Lycka till.

 

Tackar! Hemsidan kommer säkerligen komma till stor användning!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...