Gå till innehåll

Filmkamera i 20- 40 000 klassen


najje

Recommended Posts

Hej

 

Jag jobbar med organisation som jobbar mycket utomlands i ganska smutsiga miljöer. Vi gör dokumentärer me mera. Jag söker en ny kamera. Den ska tåla mycket och helst kunnas köras på axeln. Hd kvalitet är ett måste.

 

Annars behöver jag ganska mycket hjälp, eftersom jag på sånt här är ganska ny

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns väldigt få axelkameror i den prisklassen som klarar HD.

 

Om ni klarar er utan axelkamera finns det plötsligt lite fler variationer.

 

Finns i regel heller ingen kamera idag som är gjord för smutsiga miljöer utan istället ser man till att köpa till skydd i form av överdrag, regnställ eller sk. handskar.

Visst finns det mindre konsumentkameror som är t.ex. vattentäta osv. och klarar HD, men de är som sagt konsumentkameror och kostar och ger kvalité därefter. Och det finns säkert svindyra större halvruggade axelkameror också kanske, men de ligger troligen massor över er budget.

 

Om ni sett 'Dirty jobs' på Discovery (apropå smutsiga jobb) så kör dem med bl.a.handhållna Sony HDV kameror. Och den modellen är inte mer skyddad än någon annan vill jag påstå. Istället gäller det som sagt att skydda dem med överdrag motsv.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...