Gå till innehåll

7d


Johan1983

Recommended Posts

The shootout är jätteintressant. Men det är ju bara en bild av hur det ser ut rent bildmässigt (utan att sett alla avsnitt än). Arbetsflödet för min verksamhet och hur filerna skiljer sig åt mellan olika program är även det intressant. Alltså det praktiska arbetet bakom från att trycka på REC på kameran till att trycka på play i sin mediaspelare och spela upp en klippt/färdigkomprimerad/färgkorrigerad videoklipp.

Sen vill ju jag testa med olika gluggar också, och stillbild. Vi får väll se vad jag hinner med iofs.

 

HD-kamera av typ HV40 har jag inte, men däremot en liten Sony AVCHD kamera som jag skulle kunna ta med. Som sagt det måste vara praktiskt genomförbart för mig också. Mycket grejer blir det och varje kamera tar sin lilla tid. Har egentligen bara Måndag på mig att testa lite. Jag har även ambitionen att kunna lägga upp orginalfilerna sen, och inte bara en h264-komprimerad vimeo-version. Jag kommer inte göra detta så ambitiöst som Mr Bloom och grabbarna. inte på långa vägar. Utan bara mer lekaktigt testa om man på min nivå kan urskilja något som gör en kamera bättre/enklare/etc. att jobba med än någon annan.

Men än en gång vi får se hur mycket jobb det blir.

Länk till kommentar
Share on other sites

okej, herrej***ar vad omständigt det skulle vara att göra lite tester. En liten aha-upplevelse för Kimster blev det det. Kanske tog med för många kameror. :/

Jag filmade iaf hela dagen ute och inne, och bara materielhanteringen tog lätt halva tiden.

Ska nog starta en egen tråd men mitt äventyr idag sen. Nu ska jag bara hem.. och sova.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...