Gå till innehåll

Filmvetenskap Stockholms universitet eller Medieproduktion rörlig bild Falun?!


Emmakjellberg

Recommended Posts

Här det någon här som har gått någon av utbildningarna??

 

Jag bor nu i Stockholm och är reservantagen till Filmvetenskap 60 hp på SU och får reda på imorgon om jag kommer in. I falun är jag antagen redan, det är en utbildning på 3 år. Båda utbldningarna startar på måndag 24 aug. I falun har jag inget boende. Har bott i sthlm 1 år men har just nu inget boende utan bor där hos min pojkvän, kommer ursprungligen från Jönköping. Jag vet inte om jag pallar att flytta ifrån honom till dalarna + ännu längre hemifrån..

 

Är det någon som vet något om utbildningarna?! Det känns som att det vore perfa att först gå filmvetenskap ett år för att sedan flytta och läsa vidare...

 

/Emma

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad är du mest intresserad av, vad vill du göra i framtiden. Spontant och utan att ha sett respektive kursplan så känns det som två väldigt olika utbildningar.

Filmvetenskap = titta på och analysera film medan den andra utbildningen handlar mer om att producera eget (antagande från min sida). jämför kursplanerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...