Gå till innehåll

Big Twist - 18.000 ord - Engelska


The Swede

Recommended Posts

"Go to hell", tycker jag är bästa repliken i hela filmen. Men den ska absolut inte sägas som i en dålig actionfilm. Svårt att förklara, men tror det blir bra. Hadde "Fuck you" förut, men ändrade det.

 

 

cont'd vet jag inte vad det betyder, det skrivetr dit sig själv om en person fortsätter att prata efter något hänt. Förmodligen betyder det continued eller nåt...

 

 

Du sa att du läste igenom hela manuset på en gång, och där blev jag lite överraskad. Trodde att det skulle vara alldeled för långsamt för att orka läsa allt på en gång.

 

Tack så mycket i alla fall.

 

 

 

Dock så blev man lite besviken att ingen annan svarat. Det är förmodligen några som laddat ner det och läst i alla fall några sidor, men ingen verkar vilja säga vad som var bra/dåligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Yepp, cont'd betyder continued.

Har laddat ner manuset, men inte hunnit läsa det ännu; och detta fast jag varit sjuk och inte behövt gå till jobb denna vecka. =)

Fast så håller man på med att skriva klart ett manus, slutredigera en kortfilm, pilla med php & mySQL för att uppgradera ninjafilms.tk sidan och inte att förglömma, spela lite CS och Medal of Honor ;).

Men någon gång ska jag nog kunna läsa manuset...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag läst manus ett igår, åste säga att det var bra, men andra delen gillade jag inte riktigt, fast de är väl mest personligt. Jag tycker inte att det var långsamt eller så, det gick att läsa i ett kör.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Zebran :)

 

Kan hålla med om att den andra delen går lite på halvfart. Det är inte så mycket som händer. Vad det det som var felet?

 

 

Ska skriva om det nån dag, och försöka förbättra det. Några förslag på vad som bör förbättras (utom dialog)?

Länk till kommentar
Share on other sites

Dels tycker jag att dialogen på något sett är bättre i första delen och så känns det som att andra delen går lite trögare. Och så blev man lite väl förvånad när Robert visar sig vara psyko, för sök att visa det lite smått tidare så tror jag det blir bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...