Gå till innehåll

OneManMovieMachine´s filmer


Recommended Posts

Jag anser att det är ett bra uttryck för att visa vad man istället skulle föredra. "Jag skulle vilja se" kan man lika bra, också använda, men för att få en viss variation av kritiken i denna tråd, valde jag att uttrycka mig "jag vill se". Inga problem med det, eller hur? :)

Fast din variation gav ju en liten annan mening till det. Grejen med den här tråden är ju att ge kritik på de filmer han har gjort hittills, inte de man vill se. Fast jag förstår vad du menade nu :)

Länk till kommentar
Share on other sites

ett förslag från min sida alltså att du provar att göra en film så verklig som möjligt. det är där konsten och det riktiga arbetet med mattepaint är.

 

Det beror helt på vad för sorts film det är. De filmer som jag har gjort hittils skulle inte ha vunnit något på att en tråkigare, verkligare stil, medans andra gör det. Och jag tycker att du har fel när du säger att konsten och de riktiga arbetet med mattepaint är att få allt att se ut som verkligheten. Har du t.ex sett filmen Peter Pan från 2003? Där är molnen i princip tecknade, solen har ett ansikte och ingenting ser ut som det gör i verkligheten. Men är det en sämre film för det? Nej. Har de som gjort alla mattepaintings inte gjort något riktigt arbete? Jo, det är klart de har. Bättre än många andra till och med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Angående vad Simonkolina skrev så var ju meningen med kritiken på de här filmerna att jag ska kunna lära mig till framtida filmer. Så jag ser inget problem med vad han skrev.

 

Jo, men jag uppfattade det som att han mer eller mindre sa att du ska göra en annan typ av film (Istället för kortfilmssketch) innan han vill kritisera. Man kommenterar ju det som finns - Man kommenterar inte att man vill ha något annat att kommentera.

Men missförståndet är utrett.

Länk till kommentar
Share on other sites

Angående vad Simonkolina skrev så var ju meningen med kritiken på de här filmerna att jag ska kunna lära mig till framtida filmer. Så jag ser inget problem med vad han skrev.

 

Nej, men jag märkte själv att man kunde tolka det på flera sätt. Tur att du inte tolkade det fel ;P

 

Annars bra att Mega99 är noggrann så man kan reda ut det :) Jag skulle själv kunna tolka det samma.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...