Gå till innehåll

Vidriga ljud


3d-intresse

Recommended Posts

Inte för att det här riktigt hjälper men jag är inte riktigt hundra på att hud låter när den slits bort. Om du söker på google får du väl bara ljud av folk som river sönder lakan.

Men kolla på freesound. Det är gratis att bli medlem där och jag fick fram rätt många bra resultat. (jag sökte på flesh ;))

 

http://www.freesound.org

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte för att det här riktigt hjälper men jag är inte riktigt hundra på att hud låter när den slits bort. Om du söker på google får du väl bara ljud av folk som river sönder lakan.

Men kolla på freesound. Det är gratis att bli medlem där och jag fick fram rätt många bra resultat. (jag sökte på flesh ;))

 

http://www.freesound.org

 

Det är inga små skinnbitar som ska rivas loss, utan typ stora köttsalmsor direkt från kroppen. Typ som ett köttigt ljud...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är sånna här ljud som är kul att experimentera med. Jag brukar säga till folk när jag pratar om ljud att det inte alltid är verkligheten man ska härma, mer sällan på film snarare. Även om du vet exakt hur det låter när man river loss stora köttslamsor från en kropp så är det ju inte säkert det är det ljudet du vill ha, att det låter bäst eller ger den effekt du vill. Eller om du tex har ett ljud i huvudet och tänker att SÅ HÄR vill jag att det ska låta, så lyckas du fixa precis det ljudet och märker när du ser det tillsammans med resten av ljudbilden och bilden att det där funkar ju inte alls. Så testa all möjligt och blanda och skruva till ljud. Det är ofta så man hittar det rätta.

 

Vill du spela in själv så är mina spontana tankar att fixa frukter av olika slag, bananer, tomater, meloner, selleri och kolhuvuden kan man ha mycket kul med och få fram många sliskiga och slabbiga ljud beroende på hur man handskas med dom, vilka verktyg man använder och hur nära man har miken när man spelar in tex.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill du spela in själv så är mina spontana tankar att fixa frukter av olika slag, bananer, tomater, meloner, selleri och kolhuvuden kan man ha mycket kul med och få fram många sliskiga och slabbiga ljud beroende på hur man handskas med dom, vilka verktyg man använder och hur nära man har miken när man spelar in tex.

 

Det var bra idéer du just gav mig. Tackar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...