Gå till innehåll

Hur stor skillnad....


Photographer

Recommended Posts

Hur stor skillnad är det egentligen på vilken TV vi ser på .Har en gammal LG plasma 42 tum .

 

Att det skilljer sig på inspelningsutrustingen vet vi alla MEN hur stor skillnad gör "TVn" full HD eller HDS ready......

 

Varför jag frågar är att jag nyss köpte en HD videokamera Canon XHA1s och tycker inte det blir så vida bra resultat på min TV.

 

 

 

//Subwoofer

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, hur spelar du upp?

 

Har två 42" plasma, en "Full-HD" och en som är 1368x768 eller nått i den stilen.

 

Bägge kan jag mata med både komponent och HDMI. Och ärligt så ser jag inte nån påtaglig skillnad på tittavstånden på ca 3-3½ meter från soffa till tv.

Om jag kör komposit/S-video så blir däremot skärpan olidligt sämre.

 

Kamera, ja det är HVR-Z1 eller HV30.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en 46" "Full HD" LCD TV och tycker att det är en väsentlig skillnad mellan SD och HD. Jämfört med en "HD ready" TV så tycker jag också att det är märkbar skillnad. Förutsättningen är förstås att det som sänds är av HD-kvalitet. Ibland sänds ju material som är inspelat i SD eller annat format som inte blir bättre av att det sänds i HD-format. Det är ju inte heller särskilt förvånande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...