Gå till innehåll

Frågor inför köp av Canon HF200


julius

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en Canon HF200 som en uppgradering till min tidigare kamera Sony HC42E. Nu har jag några funderingar inför köpet som jag skulle vilja ha svar på:

 

1. Är det någon skillnad på filter till systemkameror och videokameror eller är det samma så länge det är rätt filterdiameter.

2. Jag har läst att det kan vara svårt att redigera material från HD-kameror, speciellt minneskortskameror. Canon HF200 ger .mts filer så vitt jag vet. Det verkar inte som det finns några vettiga konverteringsprogram och om man klipper .mts filerna direkt kräver det väldigt mycket datorkraft. (Jag har 2,83 quad och 4GB ram). Stämmer mina antaganden?

3. Jag kommer köpa till Röde Videomic, polariseringsfilter, UV-filter, extra batteri och minneskort. Jag sysslar med (kort)filmsproduktion, tycker ni att det är något som saknas?

 

Tacksam för alla svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag funderar på att köpa en Canon HF200 som en uppgradering till min tidigare kamera Sony HC42E. Nu har jag några funderingar inför köpet som jag skulle vilja ha svar på:

 

 

2. Jag har läst att det kan vara svårt att redigera material från HD-kameror, speciellt minneskortskameror. Canon HF200 ger .mts filer så vitt jag vet. Det verkar inte som det finns några vettiga konverteringsprogram och om man klipper .mts filerna direkt kräver det väldigt mycket datorkraft. (Jag har 2,83 quad och 4GB ram). Stämmer mina antaganden?

Tacksam för alla svar.

 

Jag har en canon hf200, har inte märkt av några svårigheter att redigera .mts filer. Kör in .mts filerna direkt till premiere cs4 och AE CS4 utan att behöva konvertera. Tycker inte det går segt att klippa dessa filer jämfört med annat material.

 

System: 2,83 quad, 4GB ram, Ati Radeon HD4800

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...