Gå till innehåll

1,5 sidor av "Apocalypse"


carl76

Recommended Posts

Jorå, det verkar bra, men det där du skrev om att det påminner lite om Dan Brown låter ju väldigt olycksbådande ;)

 

Lägg gärna upp fler sidor vetja!

 

Rent historiamässigt så finns det inga likheter med Browns bok, mer miljöerna!

 

Det är bara att skriva om tills man har nånting man tycker fungerar. De som läst manuset har inte påpekat nånting av det utan det är jag själv som tycker det.

 

Av historiska skäl är -och måste vissa scener vara med från Vatikanen då de hjälpte en o annan Nazist fly! Alltid kul med lite verklighets förankrad kuriosa!

 

Nu finns det 2,5 sidor till att läsa!

 

Vill tillägga att detta manus har inget med Brown att göra, det är "Iron Dream" som hade vissa likheter i miljöer!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Skitbra, storyn höll mig fångad från första meningen till sista. Har inget negativt alls att säga, annat än att användandet av utropstecken i handlingen stör rytmen och rentav känns malplacerat ibland, "som vanish into the dark of night leaving nothing but silence!" I dialog är det en sak, men i handling hade jag nog varit sparsmakad med uttropstecken. Annars är det gött mos hela vägen (!)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Av de manus jag har läst här så måste jag hålla med folk som skrev innan. Man blev insugen i ditt skrivande från första raden till de sista. sjukt bra gjort. Inte många manus har har lyckas med det, med mig alltså. Fortsätt kan blir riktigt bra det där :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Får tacka för kommentarerna! Kul att ni tycker det verkar bli bra!

 

Skulle skrivit svar tidigare men har vart på fjällvandring och fiske i Sarek nationalpark och har inte haft nån vidare hög tillgång till internet..

 

 

Giallo: Jag ska inte filma detta själv. Skriver bara..

 

Wonderworks: Resten av manuset (ca 73 sidor hitills) tycker jag själv och de få som läst det är bra :-) Så det är bara att hålla tummarna för att nåt bolag tycker likadant den dagen då final script är klart! En klar nackdel är nog att manuset innehåller enhel del visuella scener som förmodligen skulle kosta en och annan krona att spela in och sånt kan bli problematiskt. :-(

 

Tackar igen..

 

Carl76

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...