Gå till innehåll

Adobe brukar inte fulla burken


ag_the_king

Recommended Posts

Hej har ganska nyligen uppgraderat datorn med AMD Phenom2 X4 810 och 4gig ddr2 ram(lär uppgradera till det dubbla då win7 kommer). Ändå så flyter inte after effects på bra och rendering i alla program utnyttjar inte hela processorn. Problemet är inte heller att bara en kärna nyttjas, alla kärnor används men i after effects högst 40%. Jag trodde det var att minnet var flaskhalsen men frigjorde mer minne och inget ändrades. När jag kollade i after effects så stod det att bara 28% av programmets 2gig minne nyttjades. Varför används inte all kraft min dator har att erbjuda?

Länk till kommentar
Share on other sites

AE är en 32-bitars applikation och kan normalt sett endast använda 2GB ram (via ett "hack" kan du få AE att köra 3GB). Du tjänar redan idag på att köra Vista 64 men kan förstå

om du inte vill köpa ett nytt OS när Win 7 kommer så snart.

 

Vilken version av AE?

Har du (i Edit > Preferences) slagit på multiple frames simultaneously?

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo jag är medveten att det bara kan använda 2gb ram. Det jag undrar om är varför det inte utnyttjar all ram och hela processorn. Kör cs4 och har slagit på multiple frames simultaneously men det verkar inte göra någon större skillnad. Hur ramkrävande är det? Är det så ramkrävande att ramen är flaskhalsen så att processorn bara arbetar i

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...