Gå till innehåll

Premiär - Unleashed (hollywood film)


Recommended Posts

Men hjälp, engelskan är ju hemsk. Jag menar det inte alls som något illa om manuset då jag förstår att det inte "rättats" ännu, men det är väldigt svårt att komma in i det hela i nuläget. Uppdatera gärna tråden när du har en rättad version =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej,

 

Varför skriver du inte på svenska istället? Jag vill inte vara jäklig men jag tycker inte det är en sån bra idé att skriva på engelska när man inte bemästrar språket till hundra procent.

 

Är det något som säger att din historia inte skulle fungera på svenska, med svenska skådespelare, osv? Det skulle kunna bli skitbra. Vem vet? Hollywood däremot känns väldigt abstrakt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Engelskan var verkligen så hemsk, och språket är väldigt underutvecklat. Skriv på svenska och ha det översatt! Då kan du få mycket bättre "språk" i det hela. Som sagt så bemästrar du ju inte engelskan till hundra, och då är det väldigt svårt att skriva bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var ju så jag gjorde, fick det översatt av en. Jag fick det snabbt översatt i och med att Matthew skulle hinna läsa det men han klagade inte direkt på det. Men jag har mejlat han som översatte det om han kan grundläsa det ordentligt. Annars om du inte har lust att hjälpa mig om den nu är så hemsk? Kolla igenom det och ge feedback på iden då? Det är ju inte manus författare jag vill bli men en bra ide är en bra ide.

 

Kan du posta den svenska versionen då? Engelskan nu är i nivå med en fjärdeklassares.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte den svenska kvar tyvärr.

 

 

Ofta du har raderat originalet??

 

Och, vem ÄR Matthew??? Finns han på IMDB??

 

Btw,

kan du inte lägga upp en kort storyline (eller vilket uttryck man använder för det) för Unleashed? Hur börjar den, vad för spännande saker händer i den, och hur slutar den?

Länk till kommentar
Share on other sites

Men så himla hemsk är väl inte engelskan? Kom ihåg, det är bara iden. De kommer ju som sagt att ändå sätta in en annan manus författare om jag lyckas sälja det. En kompis som läste det sa att det skrek Hollywood över det!

 

Kommer den manusförfattaren att skriva dit resten av sidorna också eller slutar det på 41 sidor??

 

Skrek Hollywood?? Vet nu inte riktigt vad du menar med "skriker Hollywood" men Transformers eller Day after Tomorrow, 2012, Armageddon. Sånt skriker Hollywood enligt mig iallfall!

Länk till kommentar
Share on other sites

Som jag har sagt flera gånger. Det är inte manus författare jag vill bli och jag har för mig att du sa förut i en annan tråd carl76, att de brukar ta in en så kallad ghost writer? Jag hoppas man får stå som story by i alla fall.

 

Ja, gå in på imdb.com och sök på Matthew Dickens, han finns där. Så här pitchade jag iden i alla fall:

 

A trgic love story about a man with a split personality.

 

Varför får inte jag tycka att iden får skrika Hollywood för? Jag tycker jag har fått ihop en snygg historia som skulle passa till Hollywood. Läs först, kommentera sen. Det är ingen action film som så allt måste vara tydligen för att det ska "skrika" Hollywood.

 

Japp de brukar ta in såna för att adaptera böcker, noveller eller färdiga manus de vill ändra på till ett passande filmmanus för bolag i fråga! Sen oavsett hur bra du skrivit manuset så handlar det om hur Regissören ser det vilket framgår tydligt i Saving private ryan!

 

Ja sa min uppfattning av "skrika hollywood" med det menar jag budgetar! du får självklart tycka och tro vad du vill och det gör du ju också, framgår ju ganska tydligt genom dina inlägg!

 

Du verkar ju vara så inne på att detta kommer gå vägen att du vägrar ta åt dig av den feedback du får här, istället slår du ifrån dig med ursäkter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men det här är jag! Detta är min passion. Och jag börjar tro att vi alla är här av ett syfte, alla har ett öde. Och mitt är i alla fall inte att fastna i nån matbutik eller jobba på ibm etc.

 

 

Finns ju många andra företag du kan hamna på istället. Tele2 kanske :)

Skoja.

 

Men, jag har inte läst igenom hela, men kan du inte säga hur du verkligen skulle pitcha den? Alltså, den raden du skrev "A trgic love story about a man with a split personality" säger INGENting tycker jag. Och vad jag tycker är typisk Hollywoodfilm är ett dåligt romantiskt manus där det enda som är bra är skådespelarna. Och detta kan vara något sådant kanske. Men det har verkligen ingenting unikt med sig?

 

 

Har bara en fråga; har du fler filmidéer än denna? Kanske kan rabbla upp någon utav dem isf? Eller detta är den du satsar på mest?

Länk till kommentar
Share on other sites

A tragic love story about a man with a split personality

 

Och sen frågade han vad som utlöser den andra personligheten och då sa jag:

 

When he`s in scared situations and when he realize something about him self.

Det var väl ungefär så de pitchade hulken också.

 

Sen vet jag inte hur stor idé det är i att pitcha en massa ideer för en skådis? Kan tänka mig att han säger "Well that sounds interesting" till vem som helst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Försöka ha lite perspektiv bara. Vem är egentligen den här Matthew Dickens? Vad har han gjort som är så himla bra?

 

Kom ihåg:

”I Hollywood betyder ett ja ett kanske, ett kanske betyder ett nej, ett nej är en ren och skär förolämpning”.

- Stellan Skarsgård

 

Jag tycker att du först och främst ska börja med att försöka slå dig in på den svenska filmbranschen. För det är också jävligt tufft, tro inget annat. Efter det kan du ta dig an Hollywood.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, jag ska som sagt på audition på calleflygare om en månad. Får hoppas att de ser samma talang i mig som de gjorde. Som jag sa, han är mer mannen bakom.

 

Är det ingen som vågar läsa "manuset"?

Det är en fråga om att kunna läsa manuset, inte våga. Det är därför vi efterfrågade det svenska originalet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför satsa på den svenska om man vill till Hollywood?

 

T.ex. om man skulle komma in på New York Film Academy i Hollywood och gå där som svensk, skulle man då dra tillbaka till Sverige när man fått kontakter där? Bara ett exempel. Att plugga i Hollywood skulle väl vara det bästa för att sata på hollywood? Det kanske du ska satsa på?

Länk till kommentar
Share on other sites

Men ni kommer och säger att ni tror inte att jag kommer att få det sålt och att jag har för stora förhoppningar innan ni ens har läst det. Det var vad en kompis som läste det sa också men han vart väldigt imponerad och sa att den var originell.

 

Han som skulle hjälpa mig att korr läsa det är jävligt seg på att svara och undrar om inte du har lust att hjälpa mig att "putsa" till det?

 

Har du en Celtx eller Final Draft fil istället för PDFen så tar jag gärna en titt på't.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...