Gå till innehåll

Premiär - Unleashed (hollywood film)


Recommended Posts

Som jag sa, har nu mejlat iden till min agent i alla fall och försökt förklara mina ider. Kanske har tur att få honom att producera den. Varför är ni avundsjuka för att det kan gå vägen? Anmäl er till nästa talang camp i October och pröva er lycka också istället för att klanka ner på andra.

 

Vad krävs för att ta bort mitt användranamn och mina inlägg på forumet egentligen?

 

Avundsjuka? Jag tror de flesta snarare tycker synd om dig och din förvrängda verklighetsuppfattning.

 

Ingen här säger att du inte har en chans- Vi säger bara att vi har läst manuset, och chansen är väldigt liten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men nu snackar jag för skjutteelfte gången inte om manuset! Jag snackar om iden! Så själva iden är dålig? Jag har i alla fall pichat den och jag får väl se vad som händer i och med att han gillade den och alla andra som jag förklarat den för! ETT MANUS ÄR ETT MANUS OCH EN IDE ÄR EN IDE!!! Vad är det som är så svårt att förstå?! Ni tycker synd om mig och min verklighetsuppfattning och klagar på att engelskan suger! Varför kan ni inte komma med feedback om iden? Man kan få rätt mkt för själva iden!

 

 

Vart fan får du allt ifrån??

 

 

Här är adressen! Maila och säg att du vill få kontot avaktiverat: redaktion@voodoofilm.org

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack imcereal för dina fina kommentarer. Så det är helt omöjligt för mig att sälja film iden så att jag kan gå på New York film academy då jag har kontakt med en som kan ta kontakt med producenter etc? Min "ide" är helt oläst bart? Det är nog dags att ni behöver komma ner på jorden. Ni är helt enkelt avundsjuka. Jag har väntat på rätt tillfälle och nu är det ju solkart att så är fallet. Jag har fått chansen och det har inte ni och ni kan inte acceptera det. Jag lämnar nu forumet för gott och hoppas att någon kan ta bort mitt konto för att jag orkar inte ha den här diskussionen vidare. Nu kommer jag garanterat att få en massa spott i ansiktet men det skiter jag i för sånt där tål jag inte.

 

Om du ska citera mig, så gör det korrekt. Jag skrev inte att "din idé är helt oläst bart" utan jag skrev att du "har ett knappt läsbart manus". Med detta menar jag att ditt manus inte är klart. Du är långt ifrån klar, och det måste du ju förstå själv? Som sagt har du bara 40 sidor = 40 minuters film. När såg du senast en film som var 40 minuter?

 

För det andra så skriver du "för sånt där tål jag inte". Kom igen! Ska du klara dig i Hollywood eller gå i skola i New York så måste du väl för fan tåla att folk kritiserar dig på det sättet jag gjorde. Det jag skrev är ingenting gentemot kritiken du kommer att få, om du kommer så långt att du får ett möte med någon hollywoodproducent. (Matthew räknas inte dit).

 

Jag tycker inte du behöver lämna det här forumet, men jag tycker du ska skita i lägga ner så otroligt mycket tid på att hävda och försvara dig som du har gjort. Tråden är uppe i fem sidor nu och inget konstruktivt har kommit ut av det. Du hade kunnat lägga all den här tiden på att skriva klart ditt manus.

 

För jag säger det en gång till: DITT MANUS ÄR INTE KLART. Du har ingen klar produkt att bygga din dröm på. Skriv klart så det är riktigt, riktigt jävla bra. SEN kan du skicka runt det och försöka bygga ett kontaktnät.

 

Ladiesman skrev till dig "Jag har 5000% fler filmidéer än dig". Det ska du inte bry dig om. Jag hoppas att han skämtade och att du, liksom de flesta här, verkligen förstår att en idé inte betyder någonting. ALLA (inget undantag) här har en idé som man kan skriva 40 sidor om.

 

Det som skiljer skiten åt är resultatet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men nu snackar jag för skjutteelfte gången inte om manuset! Jag snackar om iden! Så själva iden är dålig? Jag har i alla fall pichat den och jag får väl se vad som händer i och med att han gillade den och alla andra som jag förklarat den för! ETT MANUS ÄR ETT MANUS OCH EN IDE ÄR EN IDE!!! Vad är det som är så svårt att förstå?! Ni tycker synd om mig och min verklighetsuppfattning och klagar på att engelskan suger! Varför kan ni inte komma med feedback om iden? Man kan få rätt mkt för själva iden!

 

Du får väl inte ett skvatt för en idé längre. Bara ett fåtal personer köper "Pitches". Numera är det färdiga manus som gäller.

 

F.ö vet jag inte vad din "idé" är då jag bara kom en liten bit in i manuset. Posta gärna kort synopsis eller treatment =) Men kör på för all del - Är det inte du som ska skriva hela grejen så ser ju dina chanser mycket större ut. Lyckas du sälja idén så är ju det skitbra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men nu snackar jag för skjutteelfte gången inte om manuset! Jag snackar om iden! Så själva iden är dålig? Jag har i alla fall pichat den och jag får väl se vad som händer i och med att han gillade den och alla andra som jag förklarat den för! ETT MANUS ÄR ETT MANUS OCH EN IDE ÄR EN IDE!!! Vad är det som är så svårt att förstå?! Ni tycker synd om mig och min verklighetsuppfattning och klagar på att engelskan suger! Varför kan ni inte komma med feedback om iden? Man kan få rätt mkt för själva iden!

 

Herregud. Jag skrev mitt ovanstående inlägg medan du skrev det här. Ett tecken på hur otroligt olika folk kan tänka.

 

Jag skulle snarare ha skrivit ETT MANUS ÄR ETT MANUS OCH EN IDÉ ÄR INGENTING.

 

Vad ska du svara när en producent frågar dig "Varför har du inte skrivit klart manuset om du nu tycker att idén är så jävla bra?"

 

-"Jag tänkte att nån annan kan göra det, huvudsaken är väl att idén är bra?" !?

 

Lathet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad snackar du om? Det handlar inte om lathet utan talang! Man kommer på en film ide som man skriver ner och låter andra skriva om det snyggt! Allt börjar med en ide! Hur svårt ska det vara att förstå?!

 

Du är omöjlig. Det som skrämmer mig mest är att du faktiskt är 22 år. Hade du varit 16 hade jag förstått din skeva verklighetsuppfattning, men att du nästan är i min ålder går helt enkelt inte ihop. Jag är 24 år och känner mig 30 år äldre än dig.

 

Om några år kommer du att se tillbaka på den här tråden och tänka:

 

"Fyfan va pinsamt".

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kommer inte se tilblaka på den här tråden igen! Det är ju ni som är omöjliga, jävla forums muppar! Sverige, jetlag och avundsjuka! Den här tråden bevisar det!

 

woouw... lugna hästar nu.. var befinner vi oss nu i feebacktrappan?! ...8vån ner?

 

Mr Movie Boy87, ta några steg tillbaka och andas. Sen funderar du lite på vad var syftet med ditt första inlägg.

Grunder i feeback bör ALLA känna till innan man ger sig in i en värld där man ska bli bedömd, kritiserad, omtyckt, hatad, rankad osv. Jag ser mig en avsaknad feedback-konsten hos er. Har man problem med att folk ofta dissar eller inte tycker om ens verk, så kanske man bör hålla sig borta från filmindustrin. För djupare ormgrop i kritik får man nog leta efter.

 

Vad ville du egentligen ha? Beröm? eller ville du att folk skulle dissa dig, eller ville du bara ha konstruktiv kritik? Kritik kan vara allt det där mer eller mindre. Du skriver klart och tydligt att du vill ha feedback. Du säger dessutom själv att detta är Internet och saker kan vara otydliga i hur man skriver det. Då bör du ta de många av kommentarerna på här inne på samma sätt. Livet kommer gå vidare oavsett vad som sägs här.

 

Nu blir jag väl klassad som någon slags moraltant... men aja.. here we go.

Tanken med feeback är att man ska LYSSNA på vad andra har att säga.

Kommer det beröm, ja men kul då. Då kanske man får bekräftelse för att det man trott vart bra är något som delas av andra, man kanske ska fortsätta i den riktningen.

Kommer det dålig kritik, ja antingen så lyssnar man och funderar på om det finns någon sanning i kritiken, det kan ju vara något man inte tänkt på eller bara slarvat med. Eller så håller man helt enkelt inte med, och då räcker det med att tala om att: -Tack för din feedback. Jag hör vad du säger men jag håller inte med och kommer nog inte att ändra på det du anmärker på.

 

DET är feeback.

 

Ibland blir det att man börjar förklarar sig, men det är inte tanken. Såvida inte det uttryckligen finns ett behov av att behöva tala om varför man gör saker. Men det är något man kan behålla för sig själv, med vissa undantag.

Att gå till försvar, är dock något annat. Försvarat dig har du gjort i flertal inlägg. Jag säger inte om du har rätt eller om du har fel, men om du börjar försvarar dig så har du tappat idén med att Ge och Ta feeback. Än värre när man förnekar. Då mer eller mindre idiotförklarar du dom som faktiskt har bemödat sig att tala om vad dom TYCKER -det du bad om sen första inlägget.

 

Jag kan å andra sidan även tycka att några här uttrycker sig lite klumpigt och kanske provocerande. Men då gäller det att hålla i sig och inte trilla i samma skål, för då slutar det med att någon bli förbannad och börjar ösa ur elaka ord och i värsta fall så övergår det till rena personangrepp. Ganska vanligt förekommande på vissa forum vilket ni kanske känner till.

Moget? inte särskilt och forumen tappar kanske seriösa/kompetenta/erfarna användare som tröttnar på pajkastningen.

Det handlar egentligen lika mycket om att Ta Feedback som att Ge Feedback, båda är något man bör träna på.

 

Så vart vill jag komma, ....tja kanske en förhoppning om att du ser den här tråden med nya ögon, och har styrka nog att välja vilka du vill lyssna till och vem du vill bemöta.

Jag tror heller inte att någon här medvetet gick in för att köra dig i botten, utan det har provocerats fram efterhand då ni från vad jag tycker inte uppvisar speciellt många tecken på ödmjukhet.

Du hade vad jag förstått fått indikationer från en "Matthew" på att du hade gjort något bra. Ja, men det är ju strålande. Men, här inne är det andra individer, och då ska du inte öppet mäta och försvara dig med vad andra tycker. Var och en får stå för sin egna åsikt. Din uppgift är sen att sortera och välja vem du vill lyssna på.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra skrivet Kimster men fullkomligt bortkastat då denna person förmodligen inte förstår innebörden av det!

 

Skulle nog även vilja nominera Mr_Movie_Boy87 till kandidat i kategorin "Årets Mest Otacksamma Medlem" då han med de lysande orden kallade alla som försökt ge konstruktiv kritik, råd, tips osv.. under ett par månaders tid för omöjliga jävla forums muppar, vilket jag personligen tycker är ganska jävla orättvist mot dem som faktiskt har tagit sig tid till att läsa och engagera sig i hans manus och idé!

Länk till kommentar
Share on other sites

http://1.bp.blogspot.com/_o5qxo0fNBic/Se9eIM8XsmI/AAAAAAAAAiU/AJndBjXjV9I/s1600/vQxdw8WwRmeynu0vg1VdIlm0o1_400.jpg

 

Men varför inte plocka bort manus och bara skriva en synopsis (eller vad det heter) ang idé så att folk kan kommentera idé (som du vill) och inte fastna i manuset?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag läste alla tidigare inlägg och min första tanke var "hjälp". Jag tänker inte haka på många andras irritation även om jag förstår den, utan ska försöka hjälpa dig.

 

Du skriver att du haft en jobbig uppväxt, men det är det många som haft. Istället för att skylla på den- gör den till din drivkraft!

 

Du skriver att någon sagt att du är en bra skådespelare. kul! Grattis! (jag menar det verkligen jag vet hur det känns, man blir gör glad!) Men felet som du gör är att du håller fast vid det förlänge! Jag har fått höra att "jag är en stjärna" när jag spelar teater av en skådespelare som vart med i flera större produktioner, men det gör inte så att jag blir bäst och kan strunta i vad alla andra säger. Man måste ta åt sig och sedan släppa och gå vidare. Beröm är en kul grej som får en att må bra- men det gör en inte bättre. Jag har vart på castings där de sagt "vad bra du är!" eller "man ser att du vet vad du gör" men sen har jag ändå inte fått rollerna. Ett "bra" är ingen garanti på att man ska lyckas!

 

Du skriver att du ska söka till Calle Flygare och att om du inte kommer in där ska du söka in till någon skola i USA eller var det nu var. Men om du inte kommer in på Calle Flygare är det ju för att du inte utvecklat din talang tillräckligt mycket. För när du söker till Calle Flygare tävlar du mot andra människor som har samma dröm som du, men de människorna kanske har en bra grund? Gått teatergymnasium och har mer erfarenhet än vad du har. Det låter hårt när jag säger det, men då är det kanske bättre att gå några teaterkurser så du får mer erfarenhet och tillfället att utveckla dina kunskaper och dina verktyg (rösten och kroppen) istället för att söka in till ett annat land där konkurrensen är mycket tuffare!

 

Sen skriver du att "alla är emot dig", men vi är inte emot dig. Men när du skriver att vi är avundsjuka på dig så förstår jag att de blir irriterade. För här inne finns det massvis med duktiga författare och filmare som gjort oerhört bra filmer, så varför skulle de vara avundsjuka när en koregraf/producent tycker att ditt manus är intressant? Du skriver också att det är viktigt med kontakter, att ha ett bra kontaktnät- här är ett jättebra ställe att skaffa sig de kontakterna på! Många här inte är jättebra på de dem gör och kommer bli något, när du vart så avvisande tror jag inte att de är så sugna på att ha med dig i en produktion eller skriva ett manus åt dig- även om du skulle ha en bra ide.

 

Sen ska jag säga att många skådespelare i USA o.s.v har syskon eller andra släktingar som också drömmer om ett liv i rampljuset- att bli skådisar, men dem vet vi inte ens namnet på. Ändå tycker man att de av någon borde ju ha det lätt, men nej! För i den här brachen kan man inte förvänta sig att få hjälp och att andra ska göra jobbet åt en hela tiden (ett exempel var när du skrev att någon skulle hjälpa dig med din ansökan, men varför inte göra den personlig och skriva den själv?). Man måste fixa saker själv. Man är ensam.

 

Om du vill bli skådis, jag hoppas att du lyckas, så måste du lära dig att ta kritiken på rätt sätt! Om någon inte gillar ditt manus/din ide, så betyder ju inte det att de inte gillar DIG. Ta det inte på det sättet. Skulle du ha behandlat en producent/regissör på ett bolag på det sättet som du behandlat vissa i detta forum (jag säger inte att de behandlat dig rätt) så hade de struntat i dig med en gång. För om någon säger att "du spelar över lite där, du får minska på det" så kan du inte komma med en massa ursäkter, för det finns ingen ursäkt i världen som kan få dig att spela över minde (bara ett exempel, men du fattar prencipen). Så hård är filmvärden!

 

Bara några tips:

 

*Gå en skrivarkurs. Du lär dig att skriva, träffar nya människor och knyter nya kontakter.

 

*Gå med i en teatergrupp, gå kurser, lär dig, ha kul! Ta roller stora som små, man måste börja någonstans! (nu vet jag i och för sig inte hur mycket teater du spelat)

 

*Var ödmjuk och analysera kritiken du får. Lyssna inte bara på den snälla utan ta även åt dig den sämre kritiken, för det är den som får dig uppmärksammad på vad som kan bli bättre. Även om det kan kännas jobbigt. Men i slutändan är det ju bättre att ha tagit åt sig den sämre kritiken och fått fram ett bra manus, än att bara lyssna på den bra och göra en halvbra film!

Hoppas att alt går bra för dig och att du kommer in på Calle Flygare!

Nu har jag skrivit jättemycket och det mesta har tagits upp redan innan. Hoppas inte ni tycker att jag är en "jag-vet-allt", besserwisser kanske det heter? jag vill bara hjälpa :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...