Gå till innehåll

LA Film School


slrslr

Recommended Posts

Jag har sett trådar om Sydneys film skola och New Yorks film skola men ingenting om LA Film School.

 

Finns det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter om just LA Film School? Hur står den sig gentemot NY och Sydney egentligen, det känns som om LA borde vara den rätta platsen för att starta sin film karriär, eller?

 

Länk till skolan : http://www.lafilm.com/

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

NYFA, Sydney Film School och LA film skola är tre skolor som oftast dyker upp på flera forum. Något dessa skolor har gemensamt är att de är riktigt dyra. Synd man ska behöva ta ett stort lån om man vill plugga på något av dessa skolor. Är det ingen som möjligen har hört talas om någon skola som är billigare och ändå bra. Helst som ligger i USA.

Länk till kommentar
Share on other sites

Arligt talat! Det finns ingen bra omtalad skola i USA som inte kostar en *host* blygsam summa! Filmutrustning och film i allmanhet ar dyrt! Detta + USA = Stort uttag fran banken.

Jag har en van som studerade film i LA for ett tag sen! Men vad jag vet var det flera smakurser och inte en skola. Jag kan kolla upp det om du vill men det var som sagt ingen skola :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...