Gå till innehåll

"Distribution handlar bara om kontakter"


Munthe

Recommended Posts

Jag vill ju såklart delta i det nya forumet men måste ändå svara på det här:

 

Jag tror allt handlar om kontakter. Det finns inte många bolag som vill distribution en film från någon som kommer från ingenstans.

Alltså som inte har den skåpespelare, är son till den regissören. eller har en kusin som jobbat med foto i 40 år.

 

Där kan jag direkt säga att du har helt fel. Många av landets främsta regissörer kämpar hela tiden för att få distribution och att nån son per automatik skulle få distribution är helt fel. Gör en film som en distributör vill köpa så löser det sig. Har du en film som inte håller ekonomiskt för tt distribuera kommer det att bli svårt.

 

Sen kan man parera att filmen är sunkig med t ex namn. Har du Kjelle Bergkvist i huvudrollen kommer du iallafall få en direkt till video-release om filmen suger.

 

Att det är kontakter som gäller stämmer så till vida att din film är ett paket som anses attraktiv av finansiärer eller inte baserat på vilja som är sajnade till projektet. Har du ingenting utom dig själv i ditt paket så är sannorlikheten väldigt liten att det händer någonting. En stor konst som lågbudgetfilmare är också att få väldigt billiga produktioner att se mycket dyrare ut än vad dom är. Jag kan kanske räkna upp fem lågbudgetfilmare i sverige som kan just det.

 

Inlägget är utflyttat från [thread=24016]Distribution[/thread] då det förtjänar en egen tråd.

/Pace

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...