Gå till innehåll

Redigeringsprogram för Stop Motion


Jonis Film

Recommended Posts

När man lägger in bilder i t.ex. Pinnacle Studios elr Windows Movie Maker, så måste man trimma dem för hand för önskad tidslängd i en film. Nu är det så att jag håller på med en stop motionfilm som kommer att vara ca 2000 bilder, och då blir det ju väldigt pilligt och tröttsamt att klippa varje bild för hand. Jag vet att det finns animationsprogram där man kan fota direkt från datorn, men nu har jag ju redan fotat med en digitalkamera och matat in bilderna, så det funkar ju inte. Finns det något program där man kan lägga in en mängd bilder och inte behöva klippa varje bild?

MvH,

Jonatan

Jonatans WWII Filmer 195.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

kolla i pinnacle i preferenser. Det borde finnas en inställning som bestämmer hur långa stillbilder ska bli vid import. Ställ det till 1 frame.

 

Annars kan du använda MPEG streamclip till det. Döp filerna i ordning och markera alla och släpp dem i programmet. Exportera till det format du vill ha.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...