Gå till innehåll

Preliminär poster "The Cop 3"


Mr Orange

Recommended Posts

Jag ser ingenting som får mig att vilja se filmen. En snubbe med pistol, liksom. Jaha?

 

Utan att veta någonting om filmen vet jag inte vad som borde lyftas fram, men något finns det säkert. Stora tomma ytor är bara slöseri på papper om du frågar mig.

 

/Jakob - deltidsformgivare av flyers och affischer

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag ser ingenting som får mig att vilja se filmen. En snubbe med pistol, liksom. Jaha?

 

Utan att veta någonting om filmen vet jag inte vad som borde lyftas fram, men något finns det säkert. Stora tomma ytor är bara slöseri på papper om du frågar mig.

 

/Jakob - deltidsformgivare av flyers och affischer

 

 

Okej, så du menar att affischer som Forrest Gump (Helt vit bakgrund, men en man på en parkbänk), Scarface (med just en snubbe med pistol) Eller säg Jaws, där vi bara ser en haj?

Eller Rocky där han står med händerna i luften? går min poäng fram? ;)

 

Sen kanske The Cop affischen va så jätte snygg, men den ska sticka ut och bara locka till sig en blick.

Länk till kommentar
Share on other sites

affischer som Forrest Gump (Helt vit bakgrund, men en man på en parkbänk)

Tja, Forrest Gump gick väldigt dåligt till en början också. Den blev framgångsrik för att folk rekommenderade den till sina vänner.

 

Scarface (med just en snubbe med pistol)

Dels är den affischen mycket snyggare, dels hade den filmen Al Pacino.

 

Eller säg Jaws, där vi bara ser en haj?

Nja, det är en haj som är på väg att äta upp någon. Det händer något i bilden.

 

Eller Rocky där han står med händerna i luften?

Jag vet faktiskt inte hur den ser ut, och jag vet ingenting om varför publiken flockades förutom att det är en förbannat bra film.

 

går min poäng fram? ;)

Nej, faktiskt inte. Du säger att det finns framgångsrika filmer med avskalade affischer, men det är egentligen irrelevant. Om du däremot kunde visa att en majoritet av alla framgångsrika filmer hade dylika affischer vore det intressant.

 

I vilket fall som helst finner jag diskussionen ganska ointressant. Jag skrev vad jag ansåg om affischen, och det är fritt fram för dig att säga vad du tycker. Alla andra kanske älskar affischen, men det struntar jag i. Jag säger bara vad jag själv tycker.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Min poäng är att en affisch verkligen inte behöver berätta en hel story för sig själv!

Utan vill man ha en kille med en pistol, så kan det gott och väll räcka. Om man själv vill ha det så.

 

Sen vet jag inte än ända film som i en affisch säger - Den här filmen handlar om det här, sen händer det här, och sen slutar den såhär.

Utan en bild och text som ska väcka intresse om man så vill.

Alla affischer jag sätt i mitt liv är väldigt simpla, typ en bild på huvudkaraktären.

 

Sen får ju som du säger alla ha sin egen åsikt! Ville bara poängtera det att en affisch inte behöver säga mycket, mer än väcka intresse, eller bara se cool ut :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Idén med affischen var att mest teasa publiken, alltså de som redan sett the cop 2, och en teaserposter innehåller vanligtvis inte mer. Att ta med titeln vore att spoila allt (titeln finns med i lilla texten under), de ska bara få ett smakprov.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...