Gå till innehåll

Mot lagen att lägga upp film på nätet?


yooonis

Recommended Posts

Hej!

 

Är det mot lagen ifall jag skulle lägga upp en film enbart här på voodoofilm "Kolla min film" med musik av t.e.x Moby som jag inte har betalat för?

 

Frågan gäller också youtube.com

 

Kanske en dum fråga men vill bara vara säker innan jag gör något jag lär ångra...

 

Ha det bra!

 

//Yonis

Länk till kommentar
Share on other sites

Youtube kommer förmodligen stänga av ljudet om det är en känd låt. Använd vimeo.com istället.

 

Och ja det är olagligt, om du får tro upphovrättslobbyn. Var skillnaden går för att visa sin film för familjen och vänner i den digitala tidsåldern är en omtvistad fråga.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

En kompis hade en låt i sin "Battlefield 2 frag" film på youtube, men istället för att stänga av filmen eller ljudet så lade dem upp reklam för låten under filmens gång.

Låter perfekt ju!

 

Jag hade inte haft nåt emot om dem skulle reagera så!

 

Jag har dock flera låtar under en film som inte jag har skaffat tillstånd för eller betalat för bla musik från "Dark Knight" senaste Batman filmen och "Disturbed"...

 

Håller tummarna för att det ska gå att visa på nätet eller Gbgs filmfestival utan att man blir stämd eller så.

 

vad tror ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...