Gå till innehåll

UCLA, USC och NYU + All Info om att studera i USA


nson

Recommended Posts

Hej!

För att berätta lite om min skolgång:

-3 år medieprogrammet inriktning medieproduktion och i sin tur min inriktning rörlig bild i christian den 4:es gymnasium

-3,5 år Högskolestudier inom medieteknik mot interaktiva system inriktning form och design, har fil. kandidatexamen inom medieteknik, Blekinges tekniska högskola..

 

Har nu jobbat i snart ett och ett halvt år i en fabrik, bor hemma hos päronen och söker jobb inom media, främst film eller TV. Jag har som dock plan att plugga någon renodlad film/tv utbildning, tänkte mig antigen film/tv produktion eller någon o stil med medieinstitutets TV spceialist utbildning.

 

Ska söka utbildningar här hemma i Sverige, men min fråga som rör denna tråd är hur min utbildning som jag redan har kan hjälpa mig på traden i USA samt om det lönar sig ens för mig att plugga film i USA med tanke på att jag har ju gått rörlig bild i gymnasiet o sedan jobbat och haft några kurser gällande rörlig bild under tiden i blekinge?

 

Kollade upp NYFA och vad det verkar i denna tråd är att den skolan är inte så bra som de visar sig på deras hemsida, samt den kostar 250000 per läsår..Tänkte mig SMC för den verkar vara billigare, men frågan är hur pass bra och givande är film/tv utbildningen där?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Eller så går det så pass bra att folk inte har tid att hänga här och exempelvis svara på spydiga kommentarer.

Haha, jag hoppas det är anledningen!

Tråkigt nog svarar jag /sadface

 

Dark_Tree,

 

EDIT: Fan jag satt och skrev ett relativt långt inlägg men såg precis att du även hade gått på Högskola. -.-

Jag vet inte hur lönt det är - men om du vill arbeta i USA vore studierna är naturlig väg. Annars kan du säkert redan nu börja söka arbete där eller något? Jag har dålig koll på hur det fungerar så om du får reda på något får du gärna posta här :)

GL

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...