Gå till innehåll

aktuella filmtävlingar (Sverige & USA) fram till höst?


Raw

Recommended Posts

Är det någon som kan lista aktuella filmtävlingar i Sverige och USA fram till höst?

Syftar då på spelfilm. Allt från 1 minut till över en timma. (Hoppas det är någon som har tid att hjälpa mig hitta några):)

 

Seriösa svar uppskattas

//Patrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Bara så jag fattar Raw:

 

När du säger filmtävlingar i USA, menar du filmgalor?

 

Jag antar du menar tävlingar du själv kan delta i. I sånna fall så tror jag det flesta är ganska lokala eftersom USA är så stort och då kan jag inte komma på några.(sök på google eller så finns det säkert någon annan här som vet;)

 

I Sverige så kan jag bara komma på 1 minut film eller 1 km film som jag vet att du redan visste om;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Bara så jag fattar Raw:

 

När du säger filmtävlingar i USA, menar du filmgalor?

 

Jag antar du menar tävlingar du själv kan delta i. I sånna fall så tror jag det flesta är ganska lokala eftersom USA är så stort och då kan jag inte komma på några.(sök på google eller så finns det säkert någon annan här som vet;)

 

I Sverige så kan jag bara komma på 1 minut film eller 1 km film som jag vet att du redan visste om;)

 

Kan du inte säga det direkt till mig istället. Vi går ju trots allt i samma klass. Ja vet att du försöker göra så många inlägg som möjligt men spar dom.

 

Och för att inte hamna "off topic" så menar jag allt. Alla tävlingar i USA och Sverige. Och jag vet att det finns fler filmtävlingar i sverige än 1 min film och 1 km film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jönköpings filmfestival. Uppsala Kortfilmsfestival. FFF i Lund (fast de visar mest långfilm).

 

I USA så finns det hundratals! GÅ med i withoutabox.com så hittar du de flesta.

 

Tack så hemskt mycket StenR. Precis vad jag letade efter;)

//Raw

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
Någonstans på denna rara dator finns en länk till en 1 minutes festival i USA,ska försöka rota fram den åt dig:-)

Annars var withoutabox ett jättebra tips.

 

Det låter jättebra, kolla upp det;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...