Gå till innehåll

Action Essentials 2 HD


Rasty

Recommended Posts

Detta hör kanske inte till i detta forumet men jag tänkte ta upp det ändå. Som ni kanske vet så ska Andrew Kramer och hans team släppa ut en ny Dvd kallad Action Essentials 2 HD. Den kommer vara 100x bättre än föregångaren och allt är i HD och 95% är riktiga explosioner och sådant. Själv är jag inte så insatt i att använda saker som andra gjort utan jag lär mig helst saker och skapar mina egna effekter för hand för resultatet blir bäst så och man bestämmer själv hur det ska bli, men AE2 HD är något som jag definitivt måste köpa av denna snubben för han har lärt mig så otroligt mycket i AE så jag vill kompensera honom genom att köpa produkten. Har en actionrulle på gång som ska spelas in under sommaren så jag använder nog denna produkten. Tyvärr så bränner jag mina filmer och kollar på dvdn istället för att lägga ut dem på nätet så ni kommer inte få se någon film utav mig, men nu går jag lite offtopic.

En teaser på produkten har släppts: http://www.videocopilot.net/products/action2/teaser/

Ser underbart ut!

 

Ska ni köpa produkten? Vi kan väl diskutera lite om detta och om alla hans produkter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte riktigt om jag har lust att köpa den även om de ser riktigt grymt ut. För det första så försöker jag använda så lite videocopilot saker som möjligt nu för tiden eftersom man ser det nästan över allt. Fast visst, använde videocopilot saker extremt mycket när jag väl började med AE. Men för det andra så ser det för realistiskt ut. Jag gör machinima (film med hjälp av spel) och det skulle inte riktigt passa in till den andra grafiken. Men får väl höra vad folk säger om den. Hoppas någon gör en liten recension om den här på forumet ^^.

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv hoppas jag på att han varit smart nog att filma många explosioner där rök/eld/splitter inte "fösvinner" ur bild (på sidorna/i överkant). Har en massa av Artbeats grejer där just detta händer vilket gör det svårt att kompa in det långt bort i bild.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Nästan alla småbarn som använder VCPs Action Essentials brukar för det mesta bara lägga det direkt på klippet. Ingen maskning, color correction etc. Om man är bra på AE och har lite "knowledge" så tror jag man ändå kan få till det rätt bra!

 

Tror jag ska köpa Action Essentials ll:). Annars använder jag Detonationsfilms

Länk till kommentar
Share on other sites

Nästan alla småbarn som använder VCPs Action Essentials brukar för det mesta bara lägga det direkt på klippet. Ingen maskning, color correction etc. Om man är bra på AE och har lite "knowledge" så tror jag man ändå kan få till det rätt bra!

 

Tror jag ska köpa Action Essentials ll:). Annars använder jag Detonationsfilms

Varenda unge vet hur man lägger in de- De har ju Andrew's tutorials.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Varenda unge vet hur man lägger in de- De har ju Andrew's tutorials.

 

Skaparna bakom Call of duty 4 använde sig tydligen av en av blodsplatterna i action essentials 1. Gör det dom till "ungar" också?

 

Action essentials 2 verkar vara en otroligt bra och billig materialbank när man ska använda sig av såna effekter och inte vill att det ska se ut som en skitpartikel explosion.

Eller varför inte bara när man behöver lägga lite effektdimma?

Alla element är ju rätt anonyma och sätts ju ihop till en enhet utifrån många olika lager och maskningar.

 

 

För att dra en liten parallell till filmbranschen så återanvänds mycket material i olika filmer utifrån deras stora bibliotek.

 

Titta bara på ljudeffekten "The wilhelm scream" en kille som skrek in en ljudeffekt på 50-talet har fått sitt skrik i massvis med filmer. ta en titt själv:

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Skaparna bakom Call of duty 4 använde sig tydligen av en av blodsplatterna i action essentials 1. Gör det dom till "ungar" också?

 

Action essentials 2 verkar vara en otroligt bra och billig materialbank när man ska använda sig av såna effekter och inte vill att det ska se ut som en skitpartikel explosion.

Eller varför inte bara när man behöver lägga lite effektdimma?

Alla element är ju rätt anonyma och sätts ju ihop till en enhet utifrån många olika lager och maskningar.

 

 

För att dra en liten parallell till filmbranschen så återanvänds mycket material i olika filmer utifrån deras stora bibliotek.

 

Titta bara på ljudeffekten "The wilhelm scream" en kille som skrek in en ljudeffekt på 50-talet har fått sitt skrik i massvis med filmer. ta en titt själv:

 

 

Jag tror de flesta av oss här vet historian bakom Wilhelm skriket- Sen måste jag ursäkta mig för det jag sagt har varit riktat mot hans tutorials, inte hans Action Essentials pack.

Länk till kommentar
Share on other sites

Visst, många använder hans produkter och tutorials. gör du en kopia av någon tutorial som han visar hur man gör får du se dig själv i skamvrån. men, gör du som någon mer sa här, egna effekter av hans stockmaterial och du vet hur man tar hand om det för att det inte ska synas... så är det guld värt. grymt bra pris för det.

 

ja kommer nog köpa det ja, om jag någongång ska göra en actionfilm. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

inhandlas så fort jag har pengar :P o

 

och som tomgrejs sa: gör man en kopia så hamnar man i skamvrån. på en filmfestival jag var på så var det en kille som hade en hel film där 90% av bilderna såg ut exakt ut som de samples andrew visar innan hans tutorials börjar. Det var pinsamt att se och jag var på god att anmäla snubben för stöld.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Bumpar tråden då det inte finns någon som gett någon form av recension av paketet. Sökte själv i forumet efter en recension innan jag köpte det så jag tänkte det kan vara bra att lägga upp vad jag tycker om någon annan går i köptankar.

 

Inför säsongsavslutningen av The Great Dying köpte jag den då jag absolut inte hade tid att göra alla element själv. Action Essentals 2 är både bra och dåligt. Det finns absolut en massa användbara grejor men tyvärr är Max_Hs farhågor sanna. De flesta explosioner och rökutvecklingar och liknande går ur bild. Helt sanslöst kasst. Visst, ett par stycken närbilder är bra men de flesta borde fotats med mer marginaler. Använder man en 4K-kamera finns det liksom ingen anledning att gå in i närbilder på i stort sett varenda explosion.

Men det finns en hel del saker som fungerar och så får man försöka maska ut och fixa det andra lite snyggt.

Att ett elementpaket skulle vara dåligt att använda för att fler gör det håller jag inte alls med om. Det ser inte ut som alla andras effekter, oavsett eventuella skapares ålder, om man gör en egen komposition.

All vapeneld är från AE2 och allt flygande bråte vid kulträffar(snö, trä). Skotthålen gjorde jag med egna element. Vapenelden gillar jag, finns i olika sorter i olika vinklar. Annars är vissa saker keyade lite halvkasst.

 

 

För mig var det en livräddare och väl värt sitt pris då jag absolut inte hade tid att fixa allt men det är väl inte en helt klockren samling precis. Vissa saker är bra, andra inte. Det mesta går dock att fixa med lite jävlaranamma.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...