Gå till innehåll

Konstig bild med Nikon D90 filmfunktion


Zyx Graphics

Recommended Posts

Hm, konstig hastighet på videon, 24 fps men det borde väl varit 23.976... Är väl kanske i redigeringen... Annars kommer jag att tänka på hur det gick när Microsoft skulle försöka sig på epostprogram. Dom bröt varje RFC-standard utan att ha en aning om vad dom pysslade med (Outlocked...). Nikon är kanske bättre på stillbilder...

 

Ditt problem kommer väl av kombinationen rullslutare och 50 Hz lysrörsbelysning skulle jag gissa. Jag har bara använt CCD (global slutare) i NTSC-hastigheter och då gick det att lösa med längre exponeringstider, 1/30 sec.

Länk till kommentar
Share on other sites

Datorn som den står på strålar höhö :) nej tror på belysningen, Tack för du la upp klippet iaf, blev riktigt skysst med skärpe-djupet och allt som kameran ger, Hur långa sekvenser kan man spela in?

 

Funderar på att skaffa mig en!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det där är lysrören som ställer till det, går oftast att komma runt med lite pillande. Rikta kameran någonstans i rummet där du inte får linjer och lås sedan exponeringen med AE-L så brukar det fungera att filma i detta ljus. Inte alls optimalt, men det fungerar oftast.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...