Gå till innehåll

+r och -r


sajmon

Recommended Posts

Hejsan!

Vilken "skivstandard" (+r eller -r) fungerar i flest dvd-spelare (datorer som "externa - till TV")?

Någon som har bra tips på skivor (av "rätt" standard) som man kan skriva ut på med hjälp av sin bläckstråleskrivare...Jag har en Epson Stylus Photo R200, och skivorna kallas väl "Printable for Ink" eller nått.

 

 

/Simon

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

De flesta spelare enligt min uppfattning klarar - minus bäst. Jag har använt många olika sortes skivor och fick tipset att Prinko skulle fungera bra. På min DVD funkar det utan hack. Men hos många av mina kunders DVD spelare så krånglar det. Använder därför i dag uteslutande skivor från Fujifilm DVD-R. De har funkat perfekt i de flestas spelare. Det kostar lite mera, men det är det värt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej... har själv testat att använda Maxells DVD-r skivor. Har speciellt haft nytta av varianten "Printable for ink", så jag kan skriva ut på dem på min skrivare. Har du någon allmän erfarenhet av Maxells skivor?

 

/Simon

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...