Gå till innehåll

Göra så att 2 samma personer syns på samma gång


Lucio Fulci

Recommended Posts

Tjenare allihoppa

 

Jag har filmat en kort scen där jag spelar två roller med en kamera, 8mm. Nu, hur kan jag göra så att både personerna som jag har spelat syns på samma gång. Jag vet att det görs genom After Effect, men hur så vet jag inte. Det skulle vara scyst att få veta.

 

Jag har ritat

tre bilder som förklarar lite mera.

 

 

MVH

Lucio Fulci

Bild_1.JPG

Bild_2.JPG

Bild_3.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

- Du använder stativ eller något för att hålla kameran stilla. Du tar ett klipp på när han sitter på högra stolen och ett till när han sitter på vänsta. Sedan i AE ska du lägga in båda klippen i timeline och maska ut den så att båda syns.

 

BTW , roliga bilder ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan annars trick filma genom att filma först när den ena sitter vid bordet .

Och sen när den andra sätter sig fast kamera vinkeln är bakifrån han som redan sitter. Alltså man ser kanske bara axeln på honom eller så.

 

Då behöver ju inte du spela honom i just den scenen utan vem som helst. Han behöver bara samma kläder typ ^^

 

Sen om dem nu ska tala eller va dem ska göra så filmar du bara den som talar i nån vinkel där man inte får med den andra. Eller som förut bakom den enes axel elr liknande ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...