Gå till innehåll

Dokumentär medieproduktion i Skövde / Praktiskt film i Malmö


Liv

Recommended Posts

Hej!

 

Jag funderar på Skövde högskolas nustartade utbildning i Dokumentär medieproduktion, kanske kan vara nåt då dokumentärfilm är det jag vissa syssla med och utveklas inom.

 

Nån som vet nåt, hört nåt om denna utbildning? Bra/ dåligt?

 

Hälften av utbildningen ska tydligen vara praktiskt vilket är bra då det inte är teoretiker jag vill utvecklas som. Lite producentskap ska finns. Tyvärr används enklare mini DV-kameror, och vanliga DV kameror får man i projektkurser i årskurs 3.

 

Jag undrar också om nån vet nåt om den praktiska filmkursen i Malmö på 30 p. Bra/ dåligt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har ingen aning om den utbildningen. Sökte den i alla fall men det känns som den är ett lite osäkert kort. Vet inte riktigt vad det är för lärare på det programmet. Oavsett så får man ju helt plötsligt tid till att syssla med dokumentärfilm, något som är svårt när man knegar. För mig är detta det viktigaste i dagsläget.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...