Gå till innehåll

"JVC GY-HM100" Vad? När? Hur? ME VILL HA !!!


Henrik Bie

Recommended Posts

StenR, hela poängen med JVCn är att den har SD-minneskort och att man kan lägga filerna direkt i timeline i Final Cut utan konvertering och transfer och AVCHD och annat djävulskap.

Förutom det är den hälften så stor som de du rekommenderade. Det är helt olika kameror för helt olika ändamål.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

StenR, hela poängen med JVCn är att den har SD-minneskort och att man kan lägga filerna direkt i timeline i Final Cut utan konvertering och transfer och AVCHD och annat djävulskap.

Förutom det är den hälften så stor som de du rekommenderade. Det är helt olika kameror för helt olika ändamål.

 

/KN

 

Jo jag förstår behoven, och när jag läser om den så låter den väldigt bra och inte så dyr som jag befarade. Men om man kör PC då, vad blir det för filer med ISO Base Media Format, hur läser man in dem i Premiere Pro och måste man bestämma sig redan när man spelar in? Vad har HM100 för färgsampling?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm100 verkar bra på många sätt men jag tycker det är tråkigt att den inte går att köra med remote. Ger sensorn tillräckligt bra bild verkar den ju supersmidig. Dock tycker jag inte att det är något större problem med HMC151s AVCHD-filer. De konverteras enkelt till ProRes som rullar riktigt smidigt i FCP. Visst tar de plats, men min backup kör jag på RAID1 diskar på 1Tb styck. Rymmer ganska mycket och är inte särskilt dyrt, faktiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

LANC kallar väl sony och canon sina kontroller, men JA, det är precis det jag menar. Kör själv för tillfället med en BEBOP som jag tycker är väldigt användbar på HMC151. Skulle inte vilja vara utan när jag väl vant mig. HMC151 använder jag på mitt jobb som medielärare. Jag letar för tillfället efter en liknande kamera till mitt företag, där området framförallt blir web-baserad TV. HM100 verkar annars vara väldigt kompetent med tanke på sin storlek. Arbetsflödet verkar riktigt bra, för oss med Mac i alla fall. Synd bara att den saknar kontakt för trådfjärr...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...