Gå till innehåll

3d bilder


auricauric

Recommended Posts

jag vet inte om jag fattade 100% vad du menade men asså om du tar tex blender som e ett gratis program så kan du ju bara skippa att göra en film av det? asså att bara glatt leka lite med 3dn och sen om du blir nöjd frysa bilden? elöler har jag fattat frågan helt fel?

Länk till kommentar
Share on other sites

det vill inte fungera. finns det något annat program?

Inte för folk som inte ens klarar att få igång Blender. Och sen känns det lite som dålig stil att komma och kräva program och sen bara avvisa med "Nej, nästa!".

Länk till kommentar
Share on other sites

Och sen känns det lite som dålig stil att komma och kräva program och sen bara avvisa med "Nej, nästa!".

 

dålig stil att datorn inte klarar programmet?

jag har bara frågat om det finns fler alternativ som kanske fungerar. Om inte kanske jag bara har en för dålig dator.

Länk till kommentar
Share on other sites

dålig stil att datorn inte klarar programmet?

jag har bara frågat om det finns fler alternativ som kanske fungerar. Om inte kanske jag bara har en för dålig dator.

 

Gratisalternativ förutom Blender tror jag de ligger ganska illa till om.

Såvida du inte har en dator från -99 tycker jag du ska ta en extra titt på Blender - ladda ner till rätt operativsystem och se över din installation ordentligt. Om det nu skulle vara så att du har en så pass illa utrustad/gammal dator att Blender inte går att få igång skulle de nog inte hjälpa om de fanns andra program för 3D som inte kostar multum för de skulle sannolikt inte fungera då heller.

 

Och ja, de funkar utmärkt till Vista, jag har själv använt de..

Länk till kommentar
Share on other sites

ja kommando kontrollen kommer upp när man startar på en pc men att den låser sig verkar konstigt :/ tyvärr så tror jag däremot inte att det finns så många andra gratis 3d program även om man skippar hela film delen :( jag skulle föreslå att du letar röven av dig och googlar i en timme eller nått för vist fan ska den funka D:

Länk till kommentar
Share on other sites

Japp

 

Gissar att det är en bärbar dator du har.

Jag har inte stenkoll på hårdvarukraven för Blender, men kanske det är något i grafikkortet eller drivrutinen som ställer till det.

 

..eller så har du bara otur. Det finns inte så många alternativ till Blender om man inte vill betala. Finns kanske lite trials att köra. 3Dstudio MAX kanske.. (länge sen jag körde något sånt)

Länk till kommentar
Share on other sites

Mycket märkligt.

Klarar datorn av Vista ska den med råge klara Blender.

 

Om du inte har gett upp kolla på http://www.sweblend.se.

Skriv en god beskrivning på vad du har för maskin och os på deras forum.

Det borde vara någon där som kan hjälpa dig.

 

Sedan är det inget lätt att få fram snygga 3d bilder. Att göra en film i 3d program som Blender kan vara lika lätt som att ta fram en bild i vissa fall.

 

Om du inte vill lägga ner någon månad med intensivt tränande i programmet ska du nog fundera på om du inte kan skapa din bild på annat sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

kör maya på en liknande dator fast med ett SIA kort eller vad de heter 2 gb ddr2 pc5400 ram.

 

En bärbar alltså, så bör vara något med drivrutinerna bara!

 

Ett tips som jag har hört är att Modo är en sjuk modellerare, billig, grymmt lätt att modellera och komma in i interfacet osv. Blender (från de jag hört) är väligt polottrikt, visst du kan göra allt, men är inte värst organiserat, behövs en del programeringskunskaper osv

Länk till kommentar
Share on other sites

Blender (från de jag hört) är väligt polottrikt, visst du kan göra allt, men är inte värst organiserat, behövs en del programeringskunskaper osv

 

Jag känner lite nja med ditt svar.

Blender är inte o-organiserat, bara lite annorlunda än all annan standard windows soft ware.

När man har kommit in i hur det funkar så anser ofta de som jobbat med de andra stora 3d paketen att allt är snabbjobbat och smidigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...