Gå till innehåll

Tycker folk om pretentiösa skitfilmer?


faxe

Recommended Posts

Oj oj oj pojkar. Ni leker väl snällt?

 

Jag tror, utan att ta upp det tidigare bråket, att Opus menade kort och gott att vad en del anser som pretentiösa skitfilmer tycker andra om.

Jag vet inte vilken av Nov.festivalens senaste du skickade in till faxe, men de senaste har jag vart och sett filmerna på och min åsikt är att kvaliteten varierar ganska starkt. Men å andra sidan kan man koncentrera sig på olika delar av en film också.

 

Min första film som jag gjorde mer eller mindre på egen hand (bortsett tre vänner och fyra skådisar) fick mycket bra kritik för gripande ämne och bra manus. Jag var helt oerfaren när det gällde tekniken så den kunde säkerligen varit mycket bättre, men för att min film t ex bygger mest på dialogen menar inte jag att den ska vara superdjup och bergmankopia. Jag tog det jag var bäst på (manus) och gjorde det bästa jag kunde av resten (tekniken).

 

Filmfestivalens jury är människor precis som du och jag. Din film föll dem väl inte i smaken. Det gjorde inte min heller.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...