Gå till innehåll

Tycker folk om pretentiösa skitfilmer?


faxe

Recommended Posts

Orsaken till att jag frågar är att jag deltog i en deltävling till novemberfestivalen, med filmen http://www.omettmonster.tk En enligt mig bra kortfilm, dock är den ganska lättsam och menad att vara komisk och rolig att titta på.

 

Vi gick inte vidare så kollade jag vilka fimer som gick vidare. En massa tråkiga, fult filmade, pretentiösa skitfilmer som försökte vara djupa men bara var dåliga. Men det är tydligen såna filmer man ska göra för att komma vidare till filmfestivaler. Men jag vill inte göra pissiga bergmankopior, jag vill göra roliga filmer med bra tempo i klippningen som man orkar kolla igenom.

 

Nån annan som har märkt av den här favoriseringen av seriösa men tråkiga filmer? Jag är bara trött på skiten. När jag har visat min film för vanligt folk, bl a för en fullsatt hörsal i skolan så har den fått skitbra kritik, men när folk som gör egna "kortfilmer", och jag skriver det inom situationstecken för det är inget annat än skitfilmer, så rynkar dem bara på näsan för att man inte är så gravallvarlig och bara vill bjuda på ett garv.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=faxe]Vi gick inte vidare så kollade jag vilka fimer som gick vidare. En massa tråkiga, fult filmade, pretentiösa skitfilmer som försökte vara djupa men bara var dåliga. Men det är tydligen såna filmer man ska göra för att komma vidare till filmfestivaler. Men jag vill inte göra pissiga bergmankopior, jag vill göra roliga filmer med bra tempo i klippningen som man orkar kolla igenom. [/citat]

 

Först och främst så skulle jag gärna vilja veta hur man kan tyda på en titel att den är en tråkig, fult filmad, pretentiös skitfilm? Jag håller inte med om det alls. Visst det kan kanske stämma in på ett fåtal filmer, kanske en tre - fyra stycken men att en massa filmer på novemberfestivalen är pissiga bergmankopior... Gosse, har du varit på novemberfestivalen överhuvudtaget?

 

Och ja det kanske är sant att filmer som är allvarligare och mer seriösare har lättare att komma in på festivaler, men att säga att man måste göra såna filmer för att komma vidare till festivaler är inte alls sant.

 

Däremot kan jag hålla med om att juryn favoriserar budskapsfilmer och filmer med någon djupare mening, men det betyder varken att du behöver göra en pissig bergmankopia eller en tråkig pretentiös film.

 

Till sist, peace och fortsätt jobba.

Ge publiken garvet de vill ha och ge juryn deras älskade budskap.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag talar nu om filmerna som gick vidare från den deltävling jag var med på, dvs de som gick vidare på min bekostnad om man säger så. Men jag tror inte det är nån skillnad på alla andra filmer som är med i novemberfestivalen. Visst, några få är garanterat riktigt bra men när jag är på kortfilmsfestivaler så orkar jag KNAPPT sitta kvar och kolla på alla filmer som visas. Det är för tråkigt tempo, för allvarligt. Det verkar vara accepterat att göra tråkig film bara för att man är amatör, och det tycker jag är tråkigt. Låter jag som en dålig förlorare så får jag fan göra det men det är inte bara jag. Filmen som publiken tyckte var bäst på Nonstopfestivalen där jag var gick inte vidare till novemberfestivalen. Jag trodde det var publiken och vanligt folk man gjorde filmer för, inte pretentiösa jurymedlemmar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Jag håller med faxe till 90 %......man måste tydligen göra skitfilmer...de räcker inte med en rolig skräckis med glimten i ögat....elle nån skitkomedi som är till för att garva åt...man måste göra djupa filmer....vi kommer ju från sverige...bergmans land....o då måste dom få fram en ny sån nu när han ska dö snart.........undrar hur många carpenters elle raimis....eller jacksons för den delen sverige hade kunnat haft nu....nej allting ska bara handla om alkoholism o förstörd kärlek krossade drömmar förstörda människor...elle nån jävla beckfilm när de ska va action????

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har faktiskt aldrig förstått hur dom har fått göra så många Beck filmer, lika obegripligt som Bond. Sen den här nya grejen med typen Bombay Dreams, Fröken Sverige (har inte sett någon av dem, bara dragit slutsatser) och allt vad det nu är. Det känns som att dom bara får göra sånna filmer för att släppa in kvinnliga regissörer (visst finns det nån regel på en viss %?), men snälla visst måste det finnas nått annat dom kan göra?

 

Hursomhelst skulle jag inte kalla djupingar för pretentiösa skitfilmer. Visst, de misslyckas oftare än inte men jag ser hellre lågbudgetdjupingar än lågbudgetaction. Jag tror stenhårt på att alla filmer måste vara lite djupa i grunden om än slutprodukten är lättsam....annars känns det som vattenfärg på lack....

Länk till kommentar
Share on other sites

Man "släpper" inte fram filmer. Man satsar på det som säljer. Och beck går ganska bra, liksom flickfilmer alá f*cking småstad eftersom de faktiskt beskriver vad småtjejer gillar. Svensk film är inte dum i huvudet. Strandvaskaren är väl ett försök att göra svensk slasher och hur gick det? Ärligt talat; Är den bra? Näe!

 

Hål i mitt hjärta, blev den bra? Hm....

 

Nu är beck ganska passé vid det här laget, men när de var nya var de väldigt inne. (föresten är väl beck teveproduktioner egentligen?) I bokvärlden sålde Hamilton ruskigt bra, fast de aldrig kommer vinna några litteraturpris.

 

Så antagligen har tittarna sagolikt dålig smak. Dock är jag nog hopplöst föråldrad idiot, för jag måste faktiskt få kläcka ur mig att många av de filmer som hyllas i undergroundvärlden så som Camp Slaughter och liknande är så sagolikt dåliga att skaparna borde få yrkesförbud. Men uppenbart finns det en skara fans av dessa filmer så jag får vackert respektera det. Men det kommer aldrig att funka på big screen och få ekonomi i detta. Enda gången jag betalade för sånt skräp var final destination 2 och jag grämer mig för pengarna än.

 

Men för h-vete; Här på forumet finns ju gott om talangfulla och ambitiösa filmare. Om det är så dåligt på bio, så måste det ju finnas ett otroligt utrymme för att göra storverk som kommer blir kassasucceer utan dess like. Det måste finnas plats för en svensk filmrevolution helt utan konkurens. Kör igång. Visa var skåpet skall stå.

 

Ps: Jag köpte Ninja mission på överskottsbolaget för 30 spänn i helgen. Förvisso är den från 85 eller nått sånt, men att den aldrig fått nån oskar är inte heller konstigt. Dock måste jag erkänna att det är en av de bättre skit-filmer jag sett. Inga datta-trix :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=miss Wood]Sen den här nya grejen med typen Bombay Dreams, Fröken Sverige (har inte sett någon av dem, bara dragit slutsatser) och allt vad det nu är. Det känns som att dom bara får göra sånna filmer för att släppa in kvinnliga regissörer.[/citat]

 

Att dom ska släppa in mer tjejer också, är inte det diskriminerande??? Att dom tar in vilket skit som helst bara för att det är tjejer??? Jag tycker att konst ska inte vara könsfördelat, utan att den person som har ett bra manus, eller är väldigt duktig på att göra film, ska få chansen att göra det, oavsett om dom är tjejer eller killar. Jag tycker verkligen att tjejer ska ta för sig mer, för dom kan, det har sofia coppola bevisat, men ännu har ingen i Sverige kommit fram och visat sig (förutom Ella Lemhagen), så låt då inte idioter göra film BARA för att dom är tjejer, för dom förstör för dom talangfulla kvinnorna som väntar på sin chans.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Man "släpper" inte fram filmer. Man satsar på det som säljer. Och beck går ganska bra, liksom flickfilmer alá f*cking småstad eftersom de faktiskt beskriver vad småtjejer gillar. Svensk film är inte dum i huvudet. Strandvaskaren är väl ett försök att göra svensk slasher och hur gick det? Ärligt talat; Är den bra? Näe!

 

Hål i mitt hjärta, blev den bra? Hm....

[/citat]

 

Det är just det, man satsar på det som säljer.....men hur kan man veta vad som säljer när man gör samma slags filmer hela tiden????......Bra filmer säljer, oavsett genre, aldrig har en direkt dålig film blivit publiksuccé. Så däröfr gick strandvaskaren inge bra, den var helt enkelt en dålig film. Men det var inte ett försök att få fram nya slags filmer, det var bara för att Mikael "ondskan" Håfström gjort filmen. Skulle man göra en "bra" skräckfilm elle liknande, som skulle få bra recensioner så skulle den sälja bra utan tvekan. Och ett hål i mitt hjärta, folk snackar skit om den för att den är äcklig och våldsam, men ärligt talat, förutom allt det grova och äckliga så var det fortfarande en skitfilm. Men heter man Lukas Moodyson så får man göra vadsomhelst.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=faxe]Men jag vill inte göra pissiga bergmankopior, jag vill göra roliga filmer med bra tempo i klippningen som man orkar kolla igenom.

[/citat]

 

Vadan detta hat mot Ingmar Bergman? Har ni som uttrycker detta missnöje mot en av Sveriges största filmare någonsin överhuvudtaget SETT en Ingmar Bergman-film?

 

Och ärligt talat... Jag har inget emot filmer i stil med "Om ett monster", jag har själv ganska vriden humor. Det är bara det att dess tekniska brister gör att själva berättelsen kommer i skymundan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ingmar bergman är en väldigt duktig filmare...

 

Aldrig varit på en film-festival så det är svårt för mig att dra slutsatser men det är väl som vanligt? bästa projektet går vidare, spela in det du brinner för och gör det bra så kommer du nog vidare. Men att det har kommit många "mörka" filmer om personer som mår dåligt och så vidare stämmer nog ganska bra.

 

Beck-serierna är framgångsrika både i Sverige men främst i TYSKLAND. Så därför det finns så många, folk är galna i beck filmerna i Tyskland.

 

Det skall ochså finnas en person i beck som är tysk och som man har dubbat rösten till svensk.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]

Det är just det, man satsar på det som säljer.....men hur kan man veta vad som säljer när man gör samma slags filmer hela tiden????......Bra filmer säljer, oavsett genre, aldrig har en direkt dålig film blivit publiksuccé. [/citat]

 

Är du korkad?

 

Bra filmer säljer inte alltid.

Dåliga filmer blir publiksuccéer oftare än bra filmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Loe]Det skall ochså finnas en person i beck som är tysk och som man har dubbat rösten till svensk.[/citat]

 

Ja, det kommer jag ihåg. Jag minns inte vilken film det är, men det är en tidig en. Gubben bor i en husvagn i scenen och dubbningen till svenska är jättedålig. Detta berodde på nått gäkla samarbetsavtal med tyskarna (samproduktion) och de var tvugna att ta med skådespelaren. Senare blev scenen rätt mycket bortklippt för det blev så dåligt. Men jag såg originalet. :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Jag håller med faxe till 90 %......man måste tydligen göra skitfilmer...de räcker inte med en rolig skräckis med glimten i ögat....elle nån skitkomedi som är till för att garva åt...man måste göra djupa filmer....vi kommer ju från sverige...bergmans land....o då måste dom få fram en ny sån nu när han ska dö snart.........undrar hur många carpenters elle raimis....eller jacksons för den delen sverige hade kunnat haft nu........fan låt mig göra en svensk film om troll som utspelar sig på 1700 talet en film om svensk folktro för 300 år sen....skulle bli hur coolt som helst...elle en riktig spökfilm...........nej allting ska bara handla om alkoholism o förstörd kärlek krossade drömmar förstörda människor...elle nån jävla beckfilm när de ska va action????[/citat]

 

Sam Raimi och Jackson kom vidare eftersom de just kämpade vidare och alltid gjort det, utan någon annans vilja och hjälp än deras egen - och det är så sådana kultfigurer skapas. Skulle sverige satsa på alla som gör dåliga skräckisar med glimten i ögat så skulle vi antagligen inte ha någon filmproduktion alls kvar.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Men för h-vete; Här på forumet finns ju gott om talangfulla och ambitiösa filmare. Om det är så dåligt på bio, så måste det ju finnas ett otroligt utrymme för att göra storverk som kommer blir kassasucceer utan dess like. Det måste finnas plats för en svensk filmrevolution helt utan konkurens. Kör igång. Visa var skåpet skall stå.[/citat]

 

Jo jag ska - men jag vetefan vart den passar in bäst, vid fönstret eller skrivbordet?

 

Allvarligt talat så får vi se - jag var länge bitter som många här verkar vara - men det vände och nu går det helt plötsligt jävligt bra hit och dit. Så vi får hoppas att Danska filmskolan eller Dramatiska Institutet är mottagliga för mitt filmskapande :).

Länk till kommentar
Share on other sites

Opus.....att du tycker att dåöiga filmer oftare blir succér än bra filmer är din åsikt.....men folk går ju o ser dom eller hur???.....och berättar om dom till sina kompisar att dom e bra, och då går dom också o ser dom. Bara för att du har en smak så kan alla inte tycka som du, för du har väl en oerhört bra smak inte sant? Du har väl bäst smak i världen tycker du väl? Jag tycker personligen till exempel att din film positive about negatives e värsta skiten, hur tråkig somhelst, men bara för att den vunnit nå skitpris så verkar alla tycka att den e bra. Det är min smak. Du gillar ju regissörer som skriver sina egna manus, men ja tror inte du ska va en dom, du kan bli fotograf elle nåt istället. Du kan ju berätta en dålig film som blivit succé så att jag får ett smakprov på din smak. (Och nu menar jag inte nån rutten uppföljare som blivit succé pga att den rider på framgångsvågen av föregående filmer) (och svar som tex att du vunnit massa priser på festivaler och sånt bryr ja mig inte om, du är inte ett skit förräns du är det.) bete dig inte som om du redan va i hollywood.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Opus]Skulle sverige satsa på alla som gör dåliga skräckisar med glimten i ögat så skulle vi antagligen inte ha någon filmproduktion alls kvar.[/citat]

 

Och nu var det ju inte så att jag sa att dom skulle satsa på alla DÅLIGA skräckisar, det skulle ju vara lite dumt, men du kanske inte är smartare än att fatta vad jag menar.

Länk till kommentar
Share on other sites

eld och lågor pöjkar.

 

För det första så är det som sagt en regional uttagning det handlar om från början. De domarna där kan alltså egentligen inte läggas som en bild för hela festivalens tycke, de borde iförsig antagligen ha blivit noga utvalda av festivalledningen men tja. I stockholm är det en en ungomsfilm-förening t.ex.

För det andra så har jag sett din film med publik. Och även om jag tycker den är helt ohkej så har den defintivt brister som många filmer och visst är den lättsam och jag gillar många moment i den, men det gjorde inte hela publiken och det är där poängen ligger, tyvärr är folks smak olika.

 

Jag var med i en filmtävling sommaren 2002. Det kallades för fromto och man hade kort tid på sig att göra en film på under en minut, och på de hårda linjerna gjorde jag faktiskt en rätt så grym film som personalen som jobbade där verkligen pratade gott om mig med. Kruxet var bara att det var så att de valde ut hälften av alla filmerna de fick in varje dag och sedan fick publiken rösta på Sergels Torg i sthlm, så vi höll tummarna. Vad hände då?

Jo den snygga killen som hade flest dussin tjejkompisar som skrek och tjoade vann med sin film som gick ut på att ha först sprang med bar överkropp följt av ett dopp i en fontän. Wooow vilken film.

Men jag klagar inte, jag fick se min film på den fetaste skärmen jag sett på ett torg. Det ända som var surt var att alla vinnarna från tävlingsdagarna hade chansen på prispengar och besök på en filminspelning. Vilka vann?

3 12åriga tjejer som gick hoppade och kröp över ett övergångställ.

Och ska jag utöka berättelsen kan jag säga att internettävlingen som senare framföll på Fromto där alla personer från hela sverige kunde skicka in filmer och vinna väldigt bra datorpaket för filmredigering och sedan tio tusentals kronor var ett gäng killar som gjort en jackass kopia.

 

Så där har ni rättvis bedömning och filmtävling i ett stor fett nötskal.

Men som någon sagt tidigare, det handlar inte om att ta åt sig för nedlag. Jag pratade faktiskt med en person som är högt uppe i filmbranschen i sverige idag, och han sa att alla faller många gånger i sin karriär, annat är bara omöjligt. Se på Martin Munthe t.ex. Han gjorde Camp Slaughter på helt egen basis och fick så mycket skit från kritiker och publik här i sverige. Sedan åker han till Cannesfestivalen och visar upp filmen varav ett amerikansk bolag blir intresserad och sedan fick han göra en helt egen amerikanskt finasierad actionfilm. Så i all ära, det är dom som orkar kämpa för det d tror på som kommer lyckas tror jag på.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Och nu var det ju inte så att jag sa att dom skulle satsa på alla DÅLIGA skräckisar, det skulle ju vara lite dumt, men du kanske inte är smartare än att fatta vad jag menar.[/citat]

 

Vem bestämmer vad som är bra eller dåligt? Det finns filmer som ingen tror på och när de sen släpps blir enorma framgångar, precis som det finns filmer som alla tror på och som släpps med extrem reklamfinansiering som sen blir totalfiasko.

 

Det är här problemet ligger; tycke och smak är subjektivt och inte objektivt. Vad som är pretentiös skitfilm för någon är något underbart för någon annan. Jag kan bara tala för egen räkning när jag säger att det finns inga bra eller dåliga genrer, bara bra eller dåliga filmer. Jag kan lika gärna se Bad Boys 2 som jag kan se Ninja Mission som jag kan se Stalker.

 

...så som Camp Slaughter och liknande är så sagolikt dåliga att skaparna borde få yrkesförbud. Men uppenbart finns det en skara fans av dessa filmer så jag får vackert respektera det. Men det kommer aldrig att funka på big screen och få ekonomi i detta.

 

Personligen tyckte jag inte att Camp Slaughter var särskilt bra, men att Munthe skulle få yrkesförbud för en (vad vissa tycker) dålig film ser jag ingen logik i. Tvärtom tycker jag det är kul att han lyckats få sålt den i Cannes och fick göra Stinger, en amerikansk film om jätteskorpioner, på svensk mark.

 

För övrigt; diskutera ämnet på ett sakligt sätt, fler personangrepp och jag låser tråden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar Opus elle Andreas ambition, jag gillar att han tar det här med filmandet så seriöst, gillar bara inte hans attityd, att han tror att han e störst och bäst. Och helt ärligt så tycker jag inte om hans filmer heller, dom ÄR snyggt gjorda, han har bra utrustning helt enkelt, men dom är tråååkiga.

Får se vart det leder, han ska bara inte tro att han redan är så gott som i Hollywood. Vart bara så jävla förbannad att han fråga om jag är korkad och ställer mig frågan vem som egentligen är det?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ronnie]

Personligen tyckte jag inte att Camp Slaughter var särskilt bra, men att Munthe skulle få yrkesförbud för en (vad vissa tycker) dålig film ser jag ingen logik i. Tvärtom tycker jag det är kul att han lyckats få sålt den i Cannes och fick göra Stinger, en amerikansk film om jätteskorpioner, på svensk mark.

 

För övrigt; diskutera ämnet på ett sakligt sätt, fler personangrepp och jag låser tråden.[/citat]

 

 

Till mitt försvar om personangrepp så namngav jag inte regisören till nämda film, avsiktligt, just för att inte ägna mig åt personangrepp. Förövrigt är uttalandet om yrkesförbud bildlikt och inte bokstavligt, riktat till regisörerna av filmer så dåliga som jag tycker de är, blandannat Camp Slaughter. Om någon uppfattade något annat så ber jag om ursäkt för det. Det var inte jag som nämnde regisörens namn.

 

Det jag beundrar Martin Munthe för är kanske inte kvaliten på de filmer han gör, utan för att han stretar på med något han tror på. Och om man skall se krasst så har han faktiskt producerat något som blivit klart och som fastnat på en tryckt CD. Det är mer än de flesta av oss på forumet klarat av. Att jag tycker filmen är skit, det står jag fortfarande för. Nästa blir kanske bättre. Och jag tycker Ragnar Frisk också gjorde skitfilmer (åsa-nisse blandannat) med det är förlåtet vid det här laget.

 

 

Åter till ämnet; Då skall jag kasta lite skit på er allihop. Det är tusan så lätt att kritisera filmerna som går på bio. Lättast är det om man inte har några ambitioner att filma något själv, utan enbart ägna sig åt filmkritik. Då kan tillåta sig såga än den ena filmen än den andra och det gör ingenting. Det är till och med sant, det man tycker.

 

Vad jag har lite svårare att förstå är hur man på fullaste allvar kan hävda att ens egna hemmafilmade filmer skulle ha bättre chans på bio än de som faktiskt går där? Publiken är stenhård och kommer vara lika stenhård mot era filmer som ni är stenhårda mot det som är tryckt på bioafficherna idag.

 

Jag skall fortsätta att kasta sten mot glashuset genom att våga påstå att de filmer jag hittills sett här på forumet är inte riktigt konkurenskraftiga på bigscreen. Inte ens Camp Slaughter. Dock är det tveksamt om jag kan göra bättre själv, men jag kommer i alla fall att försöka. Men det är inte helt osannolikt att min film hamnar bland alla andra skitfilmer, men inte utan att jag gjort mitt bästa.

 

Det var det jag försökte säga förut, att nu när det verkar vara brist på svensk film så är det guldläge att förbättra det. Visa var skåpet skall stå. Och inte bara berätta hur bra det skall bli. Visa vad ni går för. Jag tror ni är unga nog att faktiskt förr eller senare filma något riktigt bra. Kanske inte alllihop, men åtminstone några av er kommer antagligen nå ut genom mediabruset. Hoppas jag hinner uppleva det och då kan jag tänka att dessa chattade jag med på voodoofilm.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]

 

Åter till ämnet; Då skall jag kasta lite skit på er allihop. Det är tusan så lätt att kritisera filmerna som går på bio.

 

Vad jag har lite svårare att förstå är hur man på fullaste allvar kan hävda att ens egna hemmafilmade filmer skulle ha bättre chans på bio än de som faktiskt går där? Publiken är stenhård och kommer vara lika stenhård mot era filmer som ni är stenhårda mot det som är tryckt på bioafficherna idag.

 

[/citat]

 

Jag tror ingen här tror att dom filmer dom gör nu kan konkurrera med de som går på bio......va fan vi gör ju AMATÖR filmer......de kan inte konkurrera med proffesionella arbeten.....de ja menar är att om vissa får chansen att göra film på bio kan vi göra bättre än vad som finns där nu. Jag hatar amatörfilm, tycker det är så jävla tråkigt att kolla på, jag hatar begränsningar,finns bara vissa ljusglimtar men ingen av dom kan konkurrera med en riktig produktion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte bara att jag skulle inflika några reflektioner kort.

 

Intressant att förekomma både som skräpfilmare och superpretentiös i samma tråd eftersom jag både gjort Camp Slaughter och var en av tre i årets jury på Novemberfestivalen.

 

När det gäller den där frågan om dåliga filmer aldrig blir succéer är ju jättelätt att backa ur eftersom man egentligen aldrig kan tvista om smak (som de gamla grekerna sade). Jag tycker kanske personligen inte att övergreppet på Donald Cammells mörka och realistiska berättelse Dark Angel som skrevs om och skrevs om tills den plötsligt förvandlades till Pretty Woman hör till de där filmerna som ger mig rysningar av respekt inför den stora filmkonsten...men det är ju bara min smak. Massor av människor tycker ju att Pretty Woman är BRA film (men inte jag).

 

Och sedan; att det inte skulle kunna gå att få ekonomi i skräpfilm tycker jag att du skall tala om för Warner som gjort en miljardindustri av just det, gorse. En hel del människor vill gärna ventilera huvudet med filmer som "Boa vs. Python" ibland.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Jag gillar Opus elle Andreas ambition, jag gillar att han tar det här med filmandet så seriöst, gillar bara inte hans attityd, att han tror att han e störst och bäst. Och helt ärligt så tycker jag inte om hans filmer heller, dom ÄR snyggt gjorda, han har bra utrustning helt enkelt, men dom är tråååkiga.

Får se vart det leder, han ska bara inte tro att han redan är så gott som i Hollywood. Vart bara så jävla förbannad att han fråga om jag är korkad och ställer mig frågan vem som egentligen är det?[/citat]

 

Haha. Du är för rolig du. Bra utrustning, sen när blev en film snygg för att den hade bra utrustning?

 

Att tolka en människas attityd från internet är väldigt ytligt. Men jag tackar för komplimangen att jag var Ambitiös. Det kommer betala tillbaka sig, det lovar jag, I'll show you. ;P

 

Jag tror inte att jag är något, men jag tycker fortfarande du är korkad som gjort ett sådant uttalande. Det är klart att jag fattar att min smak inte gäller alla, men fortrfarande måste jag väl tycka att min egen smak är bäst i världen, annars skulle jag väl inte ha den smaken - men å andra sidan så kommer den säkert förändras med mer erfarenhet och livsupplevlser.

 

Sen så respekterar jag självklart allas åsikt gällande filmer. Men att säga att bra filmer går bra och dåliga går dåligt det är att se filmvärlden väldigt svart på vitt. Det kanske är så överlag för vissa - men det kommer alltid finnas bra filmer som inte blir upptäckta på grund av dålig marknadsföring eller bra filmer som går bra för att de har en jävligt bra trailer. Särskilt i USA.

 

Sen att min film vunnit skitpriser, det får du stå för, men vad jag märkte gillade folk här på forumet den här redan innan den vunnit en massa priser.

 

Som sagt behövde du inte ta allt på allvar från första början, jag var inte så allvarlig, hur kan man vara helt allvarlig i sådana här diskussioner. Det angående skräckfilmer så vet jag inte riktigt hur jag skulle tolka annorlunda, men ja tydligen är jag korkad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...