Gå till innehåll

Vad är felet? för att kunna spela upp


Torsdag

Recommended Posts

Har skickat in en kortfilm(minidv) till en kortfilmsfestival, och nu ringde dom och sa att bandet inte funkar. Banduppspelaren står bara och tuggar när dom sätter igång bandet.

 

Innan jag skickade bandet satte jag i det i min hv30-kamera och spelade upp på min tv, som är full hd och widescreen. Och då funkade det.

 

Bandet är inställt på 1080p 25, widescreen. Valde detta när jag tog export to tape på sony vegas till min hv30 kamera.

 

Så var kan felet ligga?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inspelat i 1080i. Men jag vet inte om något av matrialet kan ha varit inspelat i hdv25 (pf25) vilket fanns som möjlighet att välja när jag kolla i kameran. Så jag kommer inte ihåg om jag valt det läget någon gång...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inspelat i 1080i. Men jag vet inte om något av matrialet kan ha varit inspelat i hdv25 (pf25) vilket fanns som möjlighet att välja när jag kolla i kameran. Så jag kommer inte ihåg om jag valt det läget någon gång...

O.k, då hade jag börjat med att kolla det StenR skrev, dvs kolla om dom har en bandare som kan spela upp HDV.

 

Jag hade i slutändan sett till att få ut det på band som interlaceat material. Om det redan är omgjort till progressivt hade jag re-interlaceat det med FieldsKit. Frågan är väl om det fungerar i Vegas. Jag hittar inget på deras sida där det står att Vegas stöds. Har du After Effects kan det iofs göras där. Men, innan jag gjorde något hade jag sett till att få svar på frågan ang deras bandare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Imorgon får jag svar ang. deras bandare...

Men om deras bandare klarar det ska jag alltså testa med interlaceat..

 

Jag har så jag kan föra över det i interlaced, istället för p. Jag har matrialet i 1440 xx 1080i i cs4 premiere. Men kan bara exporta till tape i vegas. Så gör om det till mpeg2. Sen i vegas med hdv 1080-50i till tape.

 

Men när jag gör det till mpeg2 i premiere ska jag välja det till 1440 x 1080i 25 eller hdtv 1080i 25?

 

Om det gör någon skillnad..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...