Gå till innehåll

Problem med import till Premier Pro 1.5


mysk

Recommended Posts

Jag sitter här och har nyligen instalerat Premier Pro 1.5 på maskinen min. Men jag får inte till det hela med importen. Jag har tidigare arbetat i premier 6.0 så är inte rookie på nått sätt vad det gäller programvaran men den vill helt enkelt inte importera. Den står bara helt stil när importbilden kommer upp. Jag har testat flera olika format. Har även kollat helpen på programet o testat de som de står ska fungera. Jag har konverterat filer med hjälp av MPEG Streamclip. Kan det vara konverteringen som felar. Det går att kolla på i både vlc samt mediaspelaren.

 

Tacksam för svar: )

Robban

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan ju lägga till att jag nu provade att importera samma klipp till windows movie maker o där gick det. Men sen testade ajg ett annat gammal klipp som jag hade på datorn od et gick att importera till premier så är väll nånting emd konverteringen men skumt att det fungerar till movie maker o inte premier :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag converterar till bla mpeg med apple jpeg converterare har testat convertera till avi samt dv men inget av det fungerar. Men varför går dom in på windows egna. Det tycker jag är skumt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Premiere Pro före version 2.0 gillar inte MPEG-filer som redigeringsformat.

Men det fungerar inte ens med DV-AVI filer alltså?

 

Vad händer om du "tillverkar" ett klipp i PPro - ex renderar en textskylt som en DV AVI. Går den att importera?

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Premiere Pro före version 2.0 gillar inte MPEG-filer som redigeringsformat.

Men det fungerar inte ens med DV-AVI filer alltså?

 

Vad händer om du "tillverkar" ett klipp i PPro - ex renderar en textskylt som en DV AVI. Går den att importera?

 

/Max

 

Det gick om jag döpte om råkopiorna från videokameran som spar i nå skumt format till .mpg då gick det att lsäa in det. Skumt Men ej när jag har använt konverteringsprogramet altså.

Men nu kom jag på varför jag konvertera dom. För Pro importerar in ljudet så därför var jag tvungen att konvertera dom. Men finns det inget annat program jag kan använda mig av. Jag fick tipset från denna sida att använda den programet jag klör nu men det verkar ju inte fungera.

 

Verkligen jätte tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...