Gå till innehåll

Hv30 till extremsport


Bakos

Recommended Posts

Hejsan,

 

ska skaffa mig en hv30 till att filma extremsport och undrar om den funkar bra till det? Är även ute efter en vidvinkelkonverter och har kollat på raynox hd-5050pro 0.5x och panasonic vw-lw4307 me 0.7x och undrar vilken som är bäst. Ger 0.5x mer bredd?

Länk till kommentar
Share on other sites

x0,7 ger ditt kameraobjektivs brännvidd ggr 0,7 (om max vidvinkel är 10mm så blir det 7mm med ett x0,7) 0,5 ger alltså mer vidvinkel, eller "bredare bild".

 

Jag använder en Raynox 6600 pro på min HV20 och den funkar utmärkt. x0,6 är den. Rekommenderas.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Filma i DV-läge och använd rätt shutterspeed så löser det nog alla problem ;)

 

Lägg upp ett filmklipp tack! Mången man har själva tyckt att det inte hackar, förrän någon annan ser det. :)

 

Du skulle bli en hjälte på hv20.com!

Länk till kommentar
Share on other sites

Lägg upp ett filmklipp tack! Mången man har själva tyckt att det inte hackar, förrän någon annan ser det. :)

 

Du skulle bli en hjälte på hv20.com!

 

Har aldrig filmat med den själv men klipp en hel del snowboard klipp som är filmad med den.. men samma regel som alltid gäller. Skippa HDV, sätt shutter ggr 2 på frameraten (i detta fall 50i) Dvs Shutter 100-120 och så högt bländartal som exponeringen accepterar (dvs F2 är högre än ex F2,5) så ska det funka bra, har då inte sett något på det jag fått skickat till mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...